۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۵۹۵۶۱۳
امام جمعه قرچک:

ارتباط با شهدا از راه‌های رفع حاجات است

ارتباط با شهدا از راه‌های رفع حاجات است
استاد حوزه ارتباط با شهدا را از بهترین را‌های رفع حاجات دانست و گفت: همه ما آسایش امروزمان را مدیون شهدا هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی نماینده ولی فقیه در شهرستان قرچک امروز در آیین بدرقه کاروان‌ راهیان نور که در مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد با اشاره به آیه شریفه "وَلا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ" گفت: خدا فرموده که شهدا تا ابد زنده اند و نزد پروردگار خود روزی می‌خورند.

وی ادامه داد: یکی از بهترین را‌های رفع حاجات، ارتباط با همین شهدای زنده است، همه ما آسایشمان را مدیون شهدایی هستیم که به ما درس ایثار، شجاعت و از خودگذشتگی دادند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، خاطر نشان کرد: شهادت مدال افتخاری است که هر کس لایق آن نمی‌شود و تنها مختض ندگان خاص خداوند است.

امام جمعه قرچک با ابراز اینکه شهدا به مقامات عالی رسیده اند، افزود: این ما هستیم که نیازمند به آنهاییم و باید با اینگونه سفر‌ها بتوانیم ارتباط روحی خوب با شهدا برقرار کنیم.

استاد حوزه رفتن به این سفر را موجب زدودن آلودگی‌ها از خود، افزایش تعداد دوستان و پیدا کردن مسیر آینده زندگی دانست و گفت: باید دانست که در این سفر به کجا می‌رویم، آنجا سرزمین جهاد و با خون شهدا عجین شده است، نباید دلاورمردی شهدا را فراموش کرد.

وی ضمن تشکر از مجریان برگزاری این سفر خطاب به مسافران سرزمین‌های نور، مطرح کرد: سربند‌های بسته شده و این اردو خاطره‌ای است که در ذهن و فکر شما تا پایان عمر باقی می‌ماند و می‌تواند در برگشت از سفر ذهن شما را دگرگون کند، بعد از این سفر باید از شهدا تغییر و تحول را در زندگی خود بخواهیم تا انشاءالله در زندگی عاقبت بخیر شوید.

حجت الاسلام اسماعیلی در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره پدیده راهیان نور، گفت: این اردو مانند گنجی است که هر چه بیشتر به آن پرداخته شود تبدیل به سرمایه می‌شود. راهیان نور برنامه روشنگری دل‌ها است.

گفتنی است طلاب بسیجی این شهرستان به عنوان راویان نور و روحانیان کاروان همراه دانش آموزان به این مناطق اعزام شدند./۸۰۴/پ310/ب1

ارسال نظرات