۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۵۹۵۶۶۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان:

وقف درجه نهایی کار خیر است

وقف درجه نهایی کار خیر است
حجت الاسلام کاروند گفت: وقف درجه نهایی کار خیر است به این معنی که در کار خیر امکان زوال و از بین رفتن وجود دارد اما وقف هرگز تمام نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان عصر امروز در بزرگداشت خیر انقلابی حاج سید عباس همراهیان در تالار معلم همدان با تاکید بر لزوم انجام کار خیر در جامعه خاطر نشان کرد: وقف درجه نهایی کار خیر است به این معنی که در کار خیر امکان زوال و از بین رفتن وجود دارد اما وقف هرگز تمام نمی‌شود.

وی ادامه داد: وقتی خیری تصمیم به ساخت مدرسه ای می گیرد ممکن است پس از چند سال کاربرد آن تغییر کند اما وقتی مدرسه ای را وقف می کنند اجازه دخل و تصرف در آن وجود ندارد.

حجت الاسلام کاروند تصریح کرد: مهم‌ترین رمز ماندگاری وقف ماتاخر بودن آن است و زمان و مکان و نیت خیر در وقف به هیچ وجه قابل تغییر نخواهد بود.

وی مدیریت وقف را با متولی وقف دانست و گفت: در بسیاری از موارد واقف فرد دیگری را متولی قرار می‌دهد تا پس از فوت او مدیریت وقف را برعهده بگیرند اما در کار خیر این امکان وجود ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: تاسیس موسسات خیریه کار خوبی است اما کار خیر  موقتی و آنی عمل خواهد کرد و ماندگاری آن  محدود است اما اثرات وقف تا قیامت باقی می باشد.

وی با اشاره به خدمات سید عباس همراهیان در امور وقف یادآور شد: سید عباس همراهیان نمونه بارز یک واقف و خیر انقلابی در استان همدان است.

حجت الاسلام کاروند در پایان یادآور شد: کار خیر بسیار خوب است و باید همواره مردم را به سمت انجام اعمال خیر راهنمایی کنیم اما بهتر آن است که یک خیر واقف باشیم./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات