۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۳
کد خبر: ۵۹۵۷۰۵
آیت الله خاتمی:

مردم با حضور در عرصه‌های مختلف امانتدار شهدا بوده‌اند

مردم با حضور در عرصه‌های مختلف امانتدار شهدا بوده‌اند
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت:در این چهل سال ملت ایران امانتدار شایسته‌ای برای شهدا بوده و هرکجا جای حضور بوده ملت در وسط میدان حضور داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، پنجشنبه شب در یادواره 120 شهید حسینیه بنی فاطمه اصفهان، با اشاره به مقام والای شهدا و اهمیت تجدید پیمان با شهدا از طریق برگزاری مراسمات بزرگداشت شهدا و حضور در این مراسمات گفت: دینی که به برکت حضور شهدا بر این کشور حاکم شد و قانون اساسی اسلامی به برکت خون این شهیدان نوشته شد، قانونی که ۵۰ مجتهد ۹۰ روز کلمه به کلمه قانون اساسی را مباحثه کردند که یک کلمه آن خلاف اسلام نباشد و ما امروز سرمان را بالا می‌گیریم که رهبر این کشور شخصیتی است که دو ساعت پیش از اذان صبح با خدای خود مشغول راز و نیاز است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به افراد بی‌دین و بی‌اعتقاد می‌گویم از خون شهدا خجالت بکشید، اظهار کرد: شهدا کشور برده را به استقلال رساندند، اعمال شهیدان که گم شدنی نیست، در زمان طاغوت به سفرای آمریکا حق توحش می‌دادند، طبق اسناد موجود سفیر به شاه ما دستور می‌داده است، بر سر باشگاه‌های خود در کشور ما می‌نوشتند ورود ایرانی و سگ ممنوع، به فضل الهی و با خون شهدا اینها از کشور گریختند و دستشان از کشور ما قطع شد.

شاه معتقد به غیرمتمدن بودن مردم ایران بود

آیت الله خاتمی آرزوی دستیابی به ایران را آرزوی محال استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: شما مردم صاحب این خانه بودید، صاحب این خانه هستید و صاحب این خانه خواهید بود و مردم عزیزی هم هستید، مردمی که کرامت شما را دنیا هم فهمیده است ولی کسانی در این کشور در ۵۷ سال حکومت سیاه حریم شما را می‌شکستند. شاه می‌گفت ملت ایران بویی از تمدن نبرده بود و پدرم اینها را با تمدن آشنا کرد و به آنها شستن دست و صورتشان را هم یاد داد.

وی با اشاره به بی‌ادبی‌ها و گستاخی‌های مکرر شاه نسبت به ملت ایران، افزود: ساواک اسامی نمایندگان را می‌نوشت، به نخست وزیر می‌داد اوهم به شاه می‌داد، هرکسی خط روی اسمش کشیده نمی شد او نماینده مجلس می‌شد، به همین دلیل مردم هم حضور چندانی در انتخابات نداشتند چون می‌دانستند کاره‌ای نیستند، این شهیدان مردم را به خانه خود برگرداندند.

آیت الله خاتمی در ادامه خاطرنشان کرد: رفراندوم جمهوری اسلامی با حضور ۹۸ درصدی مردم انجام شد، مردم در عرصه‌های مختلف از جمله تصویب قانون اساسی و انتخابات‌های مختلف همواره حضور داشته‌اند و همه اینها از برکات خون شهیدان است، مردم با حضور خود در صحنه ادامه دهنده راه شهدا بوده‌اند.

مردم امانتدار شهدا بوده‌اند

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر وظیفه سنگین مردم در برابر فداکاری و جانفشانی شهدا، اظهار کرد: در این چهل سال ملت ایران امانتدار شایسته‌ای برای شهدا بوده است، هرکجا جای حضور بوده ملت در وسط میدان حضور داشته‌اند و در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با شکوه‌ترین راهپیمایی را به دنیا نشان خواهد داد. به برکت سرمایه خون شهیدان بینی براندازان و دشمنان انقلاب اسلامی را به خاک مالیده‌ایم و همواره توطئه‌های آنان را خنثی خواهیم کرد.

وی با اشاره به تلاش‌های تمامی رؤسای جمهور آمریکا برای نابود کردن انقلاب اسلامی، تصریح کرد: رؤسای جمهوری آمریکا یکی پس از دیگری به گور رفتند و جمهوری اسلامی همچنان پابرجا است، دشمنان این آرزو را به گور خواهند برد که انقلاب اسلامی تضعیف شود، شاهد هستیم که به فضل خداوند در این چهل سال با باور دینی و اطاعت از ولایت و همراهی با نظام اسلامی و حضور تأثیر گذار در صحنه توسط مردم انقلاب اسلامی مقتدرتر و با ثبات‌تر از هر زمانی به چهل سالگی رسیده است و ان شاء الله پرچم این انقلاب به دست امام زمان (عج) خواهد رسید./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات