۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۵۹۵۷۲۱
کارشناس مسائل منطقه:

راه حل بحران مسأله فلسطین کنترل بمباران فرهنگی دشمن است

راه حل بحران مسأله فلسطین کنترل بمباران فرهنگی دشمن است
مهتدی با تأکید بر این که اسرائیل مسیر مقابله با محور مقاومت را در جنگ نرم پیدا کرده است، گفت: راه حل بحران مسأله فلسطین کنترل بمباران فرهنگی دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اولین جلسه یک روزه هم اندیشی «بررسی راهکارهای مبارزه با صهیونیسم» با تأکید بر مبارزه فرهنگی و جنگ نرم روز گذشته در سالن نشست های خبرگزاری رسا در قم برگزار شد.

محمد علی مهتدی کارشناس مسائل منطقه در این جلسه عنوان کرد: همه می‌ دانیم که در فلسطین چه گذشته و تاریخچه این مسأله را می‌ دانیم، اما از این جلسات باید به راهکار برسیم و شعار دادن و ابراز وخوشحالی کردن دردی را دوا نمی کند.

وی با اشاره به این که مسأله مهم در فلسطین جنگ نرم است، گفت: اگر در زمینه جنگ سخت توانستیم در کل محور مقاومت بازدارندگی ایجاد کنیم در زمینه جنگ نرم هیچ کاری نکردیم و امروز ده ها شبکه ماهواره ای ملت ما را بمباران فکری می‌ کنند.

کارشناس مسائل منطقه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: فقط فیلتر کردن نتیجه ای ندارد و اگر یک تحقیق علمی بکنیم متوجه می‌ شویم بحث اعظمی از مردم از جمله نسل جوان را تحت تأثیر خود قرار داده اند.

وی توفیق کشورهای مقاومت از جمله ایران و لبنان در عرصه نظامی را بی نظیر توصیف و خاطرنشان کرد: در حالی که امروز موشک جنگ نرم ما بسیار ضعیف تر از موشک های جنگ سخت است.

مهتدی ابراز داشت: این کار یک تصمیم ملی و ستادی نیاز دارد و من به شدت نگران تأثیرات عملیات جنگ نرم روی جامعه خودمان هستم و شاید در آینده خطرات زیادی کشور ما را از این منظر تهدید کند.

وی یادآور شد: امروز در جهان عرب شبکه های محور مقاومت خوب عمل می‌ کنند ولی در کشور ما تنها یک شبکه العالم وجود دارد که تأثیر چندانی ندارد و در شبکه های مجازی هم کار جدی صورت نگرفته است.

کارشناس مسائل منطقه با تأکید بر این که باید ستادی برای جنگ نرم علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا تشکیل شود، گفت: به نظر می‌ رسد اگر از امکانات خود استفاده بهتری ببریم و به ویژه از ظرفیت های فضای مجازی استفاده کنیم به نتایج بهتری خواهیم رسید./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات