۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۹۵۷۶۶
امام جمعه رشت:

سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه شکست خورده است

سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه شکست خورده است
نماینده ولی فقیه در گیلان به سال ها دخالت و توطئه آمریکایی ها در منطقه اشاره کرد و گفت: سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه شکست خورده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان به سالروز بازگشت تاریخی امام خمینی (ره) به کشور در دوازدهم بهمن سال ۵۷ اشاره کرد و گفت: این روز ارزشمند در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شده است.
 
وی با بیان این که رژیم پهلوی در وابستگی کامل به غرب و شرق قرار داشت، افزود: کشورمان به دلیل وابستگی و قرار داشتن زیر سلطه غرب و شرق حتی استفاده از منابع خود را نیز نداشت.
 
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به این که رژیم پهلوی در همه بخش‌ها وابسته به کشور‌های غربی بود، خاطرنشان کرد: اما امروز و به برکت انقلاب اسلامی، خون‌های پاک شهدا و همچنین ایستادگی و مقاومت ملت ایران کشورمان در بسیاری از بخش‌ها به خودکفایی و پیشرفت‌های گسترده‌ای دست پیدا کرده است.
 
امام جمعه رشت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مستقل در جهان یاد کرد و گفت: امروز کشورمان در سایه حضور و پشتیبانی مردم در عرصه‌های مختلف حضوری قدرتمند و اثرگذار داد.
 
نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به دخالت برخی مقامات کشور‌های اروپایی در مسائل نظامی و دفاعی کشورمان اشاره کرد و افزود: مسائل نظامی و دفاعی همواره خط قرمز ایران اسلامی است.
 
وی در ادامه سخنان خود به دخالت‌های آمریکایی‌ها در امور کشور‌های مختلف جهان اشاره کرد و با بیان این که طبق آمار رسانه‌ها، آمریکا طی ۱۰۶ سال ۱۶۲ کودتا در دنیا انجام داده است گفت: بیشتر کودتا‌ها در آمریکای لاتین بوده و امروز شاهد اقدام دولت آمریکا برای نابودی دولت مادورو هستیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان این که سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه شکست خورده است، گفت: آمریکایی‌ها پس از سال‌ها سرمایه گذاری و دخالت در امور کشور‌های منطقه امروز مجبور به ترک خاورمیانه شده است.
 
امام جمعه رشت با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با وجود همه فشار‌ها و تهدید‌های آمریکا کشوری مقتدر و اثرگذار در جهان است، بیان داشت: ملت بزرگ ایران با قدرت در برابر سیاست‌های زیادخواهانه آمریکایی‌ها ایستاده اند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات