۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۹۵۸۲۸
حجت الاسلام والمسلمین احدی:

هوای نفس مانع انقلابی گری می شود

هوای نفس مانع انقلابی گری می شود
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زندگی اشرافی با تقوا همخوانی ندارد، گفت: هوای نفس مانع انقلابی گری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احدی استاد حوزه علمیه شب گذشته در مسجد الزهرا به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام علی علیه السلام نسبت به آن سه نفری که در حق ایشان ظلم کردند شاکی بودند و در برخی از کتابهای اهل سنت نیز این مساله اشاره شده است که حضرت آن سه نفر را آشوبگر و فتنه گر اعلام می کنند.

وی افزود: لازم است انسان با سایر مذاهب به صورت منطقی صحبت کند، امام علی(ع) در چند بخش کتاب شریف نهج البلاغه بدون اینکه از کسی بدگویی کرده باشند شکایت خود را با دلیل و برهان نقل می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی ادامه داد: برای مثال حضرت در کتاب شریف نهج البلاغه می‌فرمایند من مظلوم هستم؛ بعد از رحلت رسول خدا با تبلیغات سوء علیه امام علی علیه السلام امت اسالمی را علیه حضرت شوراندند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام علی علیه السلام در همه جنگ ها پیشگام بودند، ابراز کرد: پیامبر اسلام بارها در عظمت و بزرگی امام علی علیه السلام در جمع اصحاب و یاران سخنانی بیان کرده بودند.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید تنها با حق همراه باشد، گفت: انسان حق باور از باطل رویگردان است, دنیا پرستی به انسان اجازه انقلابی‌گری نمی‌دهد امروز کسانی که از انقلابی گری رویگردان هستند در اصل دلبستگی شدیدی به دنیا دارند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با اشاره به اینکه ابوذر یکی از یاران خوب و مخلص پیامبر و امام علی علیه السلام بود، اظهار داشت: امام علی علیه السلام درباره جناب ابوذر می فرمایند ابوذر حتی به اندازه یک چشم به هم زدن کافر نشد؛ تمام آرزوی ابوذر این بود که امام علی به عنوان ولی خدا از او راضی باشد.

این استاد حوزه علمیه درباره بحث امام علی علیه السلام و مساله فدک ابراز داشت: غاصبان خلافت به خاطر فدک حضرت زهرا علیه السلام را کتک زده و خانه ایشان را به آتش کشیدند./813/پ203/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات