۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۹۵۹۴۷
آیت الله عاملی:

روحانیت هدایت‌گر مجاهدان و نیروهای مردمی علیه رژیم طاغوت بوده است

روحانیت هدایت‌گر مجاهدان و نیروهای مردمی علیه رژیم طاغوت بوده است
آیت الله عاملی گفت: روحانیت هم در بطن مبارزات حضور داشته و هم هدایت‌گر مجاهدان و نیروهای مردمی علیه رژیم طاغوت بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس «علمداران انقلاب اسلامی» برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی و هنری را لازمه تبیین نقش روحانیت در انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: تداوم چنین رویدادهایی ضرورت دارد.

وی با بیان این‌که روحانیت نه تنها در انقلاب اسلامی، بلکه در مقاطع مختلف تاریخی و بسیار حساس کشور به کمک ملت شتافته است، خاطرنشان کرد: تحول علمی و اقتدار اقتصادی دو نقش مؤثر روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، ما نمی‌توانستیم پیروزی انقلاب را بدون نقش روحانیت متصور شویم.

امام جمعه اردبیل با اشاره به این‌که نقش علما، روحانیان و حوزه های علمیه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی خلاصه نشده است، افزود: استقلال کشور، مرهون مجاهدت روحانیت علیه رژیم های مستبد، استکباری و استعمارگراست، یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی توسعه حوزه های علمیه است که مروج عزت و تعالی نظام اسلامی و شیعی هستند.

آیت‌الله عاملی خواستار معرفی حوزه های علمیه به عنوان ثروت عظیم سیاسی، علمی و فرهنگی به عموم مردم شد و تصریح کرد: جایگاه مهم حوزه و مرجعیت در انقلاب اسلامی زمانی مشخص می شود که توانست با یک فتوا ارتش کشور را بسیج کرده و نیروهای مردمی را هم صدا و همسو علیه متجاوزان بعثی کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تأکید بر این‌که هیچ قشری به اندازه مرجعیت و روحانیت نتوانسته ‌در تاریخ کشور و پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثر داشته باشد، افزود: روحانیت هم در بطن مبارزات حضور داشته و هم هدایت‌گر مجاهدان و نیروهای مردمی علیه رژیم طاغوت بوده است.

وی با بیان این‌که همین نقش در دوران دفاع مقدس نیز مشاهده می شود، اظهار داشت: تلاش استکبار جهانی برای مقابله با آرمان‌های انقلاب در طول چهار دهه گذشته بیهوده بوده، چراکه روحانیت توانسته با تنویر افکار عمومی؛ عموم جامعه را توطئه های روزافزون دشمنان آگاه سازد./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات