۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۹۵۹۸۶

سفر استانی رییس مرکز خدمات حوزه به همدان

سفر استانی رییس مرکز خدمات حوزه به همدان
رییس مرکز خدمات حوز های علمیه همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر به همدان سفر و از نزدیک با علما و روحانیان این استان دیدار می کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حامد نیکزادیان در گفت و گویی ضمن تسلیت ایام شهادت بی‌بی دو عالم حضرت زهرا(س) و گرامیداشت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: همزمان با ایام دهه مبارک فجر، رئیس و جمعی از مدیران ارشد مرکز خدمات با سفر به استان همدان با مدیران، استادان و طلاب مدارس علمیه این استان دیدار خواهند کرد.

وی افزود: سفر به استان همدان، بیست و دومین سفر استانی مدیران مرکز است و از تاریخ 14 تا 16 بهمن ماه به مدت 3 روز برگزار می‌شود.

مدیر سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات گفت: زمینه‌سازی برای ایجاد یک حرکت علمی و فرهنگی در حوزه‌های علمیه و معرفی جامع و کامل از مأموریت و شرح وظایف مرکز خدمات از جمله مهم‌ترین اهداف سفرهای استانی است.

وی ادامه داد: به همین منظور مدیران و مسئولان ستادی مرکز خدمات در قالب گروه‌هایی به‌ تمامی مدارس علمیه استان سفر کرده و گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات جدید این مرکز و همچنین نحوه آگاهی از این خدمات به مدیران، استادان و طلاب این مدارس ارائه می‌کنند.

نیکزادیان تصریح کرد: در این دیدارها نمایندگان رئیس مرکز خدمات از ممتازان تحصیلی، حافظان قرآن، کادر، مدیران و استادان مدارس علمیه تجلیل می‌کنند و سپس بروشورهایی که حاوی خلاصه‌ای از فعالیت‌های مرکز است میان طلاب توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: استان همدان 10 شهر حوزوی و 11 مدرسه علمیه خواهران و 16 مدرسه علمیه برادران دارد.

مدیر سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات افزود: روز یکشنبه و دوشنبه گروه‌های اعزامی از سوی رئیس مرکز خدمات در گروه های مختلف به مدارس علمیه سراسر استان اعزام می‌شوند و با طلاب این مدارس دیدار می‌کنند.

وی ابراز داشت: یکی از برنامه‌های این گروه‌ها بررسی نیازها و مشکلات طلاب استان از نزدیک است و پس از شنیدن سؤالات و مسائل مطرح شده، گزارش این دیدارها را به رئیس مرکز خدمات ارائه می‌کنند.

نیکزادیان گفت: شناسایی و استفاده از ظرفیت‌ها و منابع استانی و هویت بخشی، تقویت و ارتقای مراکز استانی میان دستگاه‌های حوزوی، حاکمیتی و دولتی از دیگر اهداف این سفرها است.

مدیرکل امور استان‌های مرکز خدمات گفت: حجت الاسلام و المسلمین ربانی و هیئت همراه روز دوشنبه وارد استان می‌شوند و صبح روز سه شنبه با حضور در گلزار شهدا و مزار علمای استان به مقام شامخ آنان ادای احترام می‌کنند.

وی ابراز داشت: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، مدیر حوزه علمیه استان، نشست با استادان، مدیران و معاونان مدارس علمیه شهرستان همدان، تعدادی از شخصیت‌های حوزوی و دیدار با مدیران ادارات و سازمان‌های دولتی در ارتباط با مرکز خدمات از دیگر برنامه‌های رئیس مرکز خدمات در این روز خواهد بود.

آقای نیکزادیان گفت: سفر به استان همدان بیست و دومین سفر استانی ریاست مرکز در پنجمین سال از سفرهای استانی و دومین سفر در سال تحصیلی 98 -97 است.

گفتنی است، ارتباط نزدیک و عاطفی با جامعه‌ی هدف و گفتگوی صمیمانه با آنها، اطلاع یافتن از نحوه‌ی خدمت‌رسانی در استان‌ها از نظر کمی و کیفی و بررسی نیازها و مشکلات حوزویان با شنیدن نظرها، پیشنهاد‌ها و انتقادها و ارزیابی وضعیت مرکز خدمات در تعاملات و ارتباطات با مراکز و ادارات حوزوی و دولتی استان از جمله اهداف سفرهای رئیس مرکز خدمات و هیئت همراه است.

همچنین از دیگر اهداف این سفرها می‌توان به حضور مدیران ارشد ستادی در صف و درک متقابل از فعالیت‌ها با توجه به محدودیت‌های استانی، کسب و تبادل تجربیات موفق استانی به استان‌های دیگر و هویت بخشی، تقویت و ارتقای مراکز استانی میان دستگاه‌های حوزوی، حاکمیتی و دولتی اشاره کرد.

سفرهای استانی رئیس و مدیران ارشد مرکز خدمات از مهرماه سال 93 آغاز شده است و تا امروز که در سال پنجم این سفرها هستیم به 21 استان سفر داشته‌ایم.

مشاور رئیس مرکز در امور استان‌ها گفت: در پنج سال گذشته رئیس مرکز خدمات با سفر به استان‌های آذربایجان غربی، کرمان، خوزستان، ایلام، سمنان، چهارمحال بختیاری، منطقه کاشان، خراسان جنوبی، فارس، بوشهر، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، یزد، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز و کردستان با حوزویان این استان‌ها دیدار و در جریان مشکلات آنها قرار گرفته است و ان شاء الله مقصد بعدی سفرها، استان مرکزی خواهد بود./1324/د101/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات