۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۵۹۶۱۰۸
قائم مقام مؤسسه امام خمینی مطرح کرد؛

گفتمان سازی و نظام سازی در دستور کار حوزه قرار گیرد

گفتمان سازی و نظام سازی در دستور کار حوزه قرار گیرد
آیت الله رجبی به تشریح اولویت‌ها در حوزه علمیه پرداخت و توجه حوزه علمیه به گفتمان سازی را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رجبی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گفتمان علمی انقلاب اسلامی که در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و گرامی داشت دهه فجر گفت: امیدوارم بتوانیم با وظایف خود بیشتر آشنا شویم و در عمل به آنها نیز موفق باشیم؛ این نمایشگاه یکی از برکات مدیریت آیت الله اعرفی در حوزه علمیه است که می بایست در حوزه علمیه انجام شود و از دبیر انجمن علمی حوزه علمیه و معاونت تهذیب نیز تشکر می کنم.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اولویت های حوزه علمیه  در عصر حاضر گفت: از اولویت هایی که باید به آن بیشتر توجه شود مسأله محوری در پژوهش های دینی است که بزرگان ما با این ویژگی ابعاد بزرگ پژوهشی را رقم زدند.

وی ادامه داد: اولویت دوم ایده پردازی است زیرا با استفاده از ایده پردازی می توان تحول ایجاد کرد؛ نظریه پردازی نیز مسأله ای است که رقیبان غربی براساس آن کار خود را پی می گیرند و بزرگانی همانند شهید صدر ممتاز این عرصه هستند که امروزه نیز باید تقویت شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نظام سازی و گفتمان سازی را از اولویت های دیگر در حوزه علمیه دانست و گفت: در سال های اخیر به بحث نظام سازی به صورت ویژه توجه شده است اما حوزه علمیه در زمینه گفتمان سازی فعالیت مناسبی صورت انجام نداده است که باید بیشتر به آن توجه کند.

وی در ادامه به تشریح گزارشی از فعالیت های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) پرداخت و اظهار کرد: این مؤسسه بیش از هزار عنوان کتاب چاپ کرده است که برخی از آنها مانند معجم موضوعی آیات قرآن چندین جلد است همچنین 12 مجله علمی و پژوهشی و 5 مجله فرهنگی در این مؤسسه فعالیت می کنند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: این مؤسسه علاوه بر تدریس دروس حوزه دوره های آموزشی ویژه ای مانند دوره آموزشی تربیت مربی اخلاق و مبانی اندیشه امت اسلامی در قالب طرح ولایت برگزار می کند که تاکنون 60 هزار نفر اعم از اساتید دانشگاه، مسؤولان، طلاب و نخبگان در این دوره شرکت کرده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 60 اثر مؤسسه امام خمینی(ره) به عنوان اثر برگزیده و انشارات مؤسسه  نیز 16 مرتبه به عنوان ناشر برگزیده انتخاب شده است و بیش از 720 کرسی و نشست علمی نیز در این مؤسسه برگزار شده است./1324/پ202/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات