۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۹۶۱۱۰
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

استقامت رمز موفقیت فارغ التحصیلان المصطفی در جهان است

استقامت رمز موفقیت فارغ التحصیلان المصطفی در جهان است
عضو هیأت علمی المصطفی با اشاره به وضعیت نامطلوب کشورها از نظر امکان تبلیغ دین گفت: دانش پژوهان المصطفی برای موفقیت در تبلیغ باید استقامت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین فارغ التحصیلی دانش آموختگان مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) جامعه المصطفی العالمیه امروز در سالن قدس این مجتمع برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه در این همایش با بیان این که یکی از واژه های قرآن بحث «استقامت» است، گفت: یکی از مهمترین اموری که خدا به انبیاء و مردم عادی دستور داده است نیز همین موضوع است.

وی افزود: خداوند در سوره یونس خطاب به حضرت موسی(ع) و حضرت هارون(ع) می‌ فرماید که استقامت کنید و یا در جای دیگر قرآن می‌ خوانیم «ان الذین قالو ربنا الله ثم استقاموا....» که هرکس به این ویژگی برسد به هفت موهبت از جانبه خداوند می‌ رسد که در این آیه بیان شده است.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: مرحوم سید رضا صدر کتابی با همین نام دارد که ایشان در کتاب استقامت را به 12 قسم تقسیم کرده است؛ منظور ما از بحث استقامت این است که انسان در مسیر زندگی با سختی ها و مشکلاتی مواجه می‌ شود نباید ناامید شود.

وی با اشاره به این که خیلی از فارغ التحصیلان المصطفی در کشورهای خودشان مورد هجمه قرار می‌ گیرند، گفت: این طور نیست که همه شما در کشورهای خود میز و صندلی و ماشین و محافظ داشته باشید بلکه برای تبلیغ دین با مشکلات زیادی مواجه خواهید بود که باید تحمل کنید.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم آسیه همسر فرعون را برای همه مردان و زنان عالم الگو معرفی می‌ کند چراکه او در مسیر خدا شکنجه شد و سختی های زیادی را تحمل کرد یا نمونه اعلی آن را در وجود حضرت فاطمه زهرا(س) می‌ بینیم.

وی با تأکید بر این که حضرت زهرا(س) برای دفاع از ولایت از هیچ تلاشی فروگذار نکرد، تصریح کرد: زن های مهاجر و انصار همین روزها برای عیادت از حضرت فاطمه(س) به خانه ایشان آمدند و احوال پرسی کردند، حضرت بلافاصله فرمودند: «چرا ولایت را تنها گذاشتید؟».

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه ابراز داشت: پیامبر گرامی اسلام در ابتدای کار، تبلیغ خود را با دو نفر آغاز کرد یا حضرت یونس در طول 30 سال تبلیغ فقط دو نفر به ایشان ایمان آوردند از این رو همه شما به کشورهای خود می‌ روید هرگز ناامید نشوید و با استقامت کار خود را پیش ببرید.

وی تصریح کرد: استقامت با لجاجت فرق می‌ کند، بله داعشی ها و وهابی ها هم تا پای جان خود پای عقیده خود می‌ ایستند ولی فرق کفر و شرک در این است که انسان عقیده درست و حقیقی و خدایی داشته باشد و بعد پای آن بایستد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که استقامت تنها در راه عقیده ارزش دارد، گفت: وظیفه ما این است که در سراسر جهان برای اهل بیت(ع) محبّ درست کنیم؛ میزان کتاب هایی که غیر شیعه برای اهل بیت(ع) نوشته اند کم نیست که همه این افراد از راه محبت به این جا رسیده اند.

وی افزود: البته استقامت عقیده ای هزینه دارد، الان در سالگرد پیروزی انقلاب هستیم که این انقلاب نیز با همین استقامت طرفداران آن پای عقیده به نتیجه رسید و با همین استقامت در کنار رهبر معظم انقلاب این مسیر را ادامه خواهیم داد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: امروز آمریکا به هم پیمانان خود رحم نمی کند چه برسد به انقلابی که هیچگاه خیر آن را نمی خواهد، حتی دشمنان ما خود اعتراف دارند که اگر رهبری معظم این کشور و استقامت ایشان نبود انقلاب از بین می‌ رفت./1330/پ202/ج

ارسال نظرات