۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۵۹۶۱۱۶
رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

اندکی صبر کنیم ثمرات مدیریت آیت الله اعرافی را شاهد خواهیم بود

اندکی صبر کنیم ثمرات مدیریت آیت الله اعرافی را شاهد خواهیم بود
حجت الاسلام حکیمیان تاکید کرد باید کمی صبر داشت تا ثمره فکر عالی آیت الله اعرافی برای حوزه به ثمر بنشیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حکیمیان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گفتمان علمی انقلاب اسلامی که امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: از دوستانی که برای ایجاد این فرصت تلاش کرده اند تشکر می کنم.

رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ادامه داد: ایام دهه فجر متعلق به فردی از سلاله حضرت فاطمه(س) است که معجزه ای الهی آفرید؛ همان گونه که پیامبراکرم(ص) دو امپراطوری بزرگ ر ا به پایین کشید فرزندش امام خمینی(ره) نیز با قدرت الهی امریکا و رژیم ستم شاهی را از ایران دور ساخت که برای چنین موردی باید خدا را ستایش کرد.

وی ادامه داد: از برکات انقلاب اسلامی می توان به پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اشاره کرد که برآمده از تفکر امام خمینی(ره) است که جامعه مدرسین نیز در این زمینه تلاش های فراوانی انجام داده  که از آنها نیز باید قدردانی کرد.

حجت الاسلام حکیمیان خاطرنشان کرد: جای شکر دارد فردی که دارای فکری بزرگ و قلبی پر از مهر است در جایگاه ریاست حوزه علمیه قرار گرفته است و باید کمی صبر داشت تا ثمره فکر عالی ایشان برای حوزه علمیه به بار نشیند.

وی با اشاره به فعالیت های پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: پنجاه دانش آموخته حوزه و دانشگاه که 40 نفر از آنها دارای دکترای تخصصی در رشته مربوطه هستند در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مشغول فعالیت هستند؛ تاکنون بیش از چهارصد کتاب تخصصی از سوی این پژوهشگاه منتشر شده است که بیش از صد کتاب به عنوان کتاب تدریسی در دانشگاه شناخته شده اند.

رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ادامه داد: تاکنون بیش از چهارصد نشست تخصصی با حوزویان و دانشگاهیان انجام داده ایم زیرا حوزه سرآمد معارف اهل بیت(ع) و دانشگاه محل علم روز و کاربردی است که باید کنار هم قرار گیرند و با زبان هم کنار آیند که آیت الله اعرافی این کار را راحت کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاهیان فرزندان ما و برداران ما هستند که به آن افتخار می کنیم و امیدورایم در کنار هم بتوانیم کار شایسته ای انجام دهیم؛ البته کارهای فراوانی نیز انجام شده است اما برای معرفی آنها تلاشی صورت نگرفته است که چنین موردی یک عیب است و انتقاداتی که برخی افراد بیان می کنند بی مورد نیست زیرا از این فعالیت ها آگاهی ندارند./1324/پ202/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات