۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۵۹۶۲۰۲
حجت الاسلام کوهستانی:

حق معرفت امام، ولایت پذیری است

حق معرفت امام، ولایت پذیری است
استاد حوزه علمیه گفت: حق معرفت امام، تسلیم امر ولایت و ولایت پذیری درقابل ایشان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کوهستانی معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله ایروانی، با توجه به ایام دهه فاطمیه دوم صبح امروز در جمع طلاب این مدرسه علمیه ضمن تشریح فضیلت و جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: فاطمه زهرا در ارض علی ابن ابیطالب ولی خدا بود، جایگاه فاطمه قدری والاست که بضعه رسول و غضب او موجب غضب خداست.

وی ضمن معرفی برخی کتب معرفت شناسی حضرت زهرا(س) تالیفات علامه امینی را از جمله ارزشمند ترین کتب در این باب خواند و خاطرنشان کرد: علامه امینی در کتاب فی فاطمه الزهرا داعیه خود مبنی بر ولی الله بودن حضرت را در مقامات مختلف اثبات می کند و به بسیاری از شبهاتی که در این باب پس از رحلت رسول اکرم(ص) به وجود آمد پاسخ می دهد.

حقیقت عالم وابسته به ولایت است

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: این چه مقام و چه جایگاهی است که حقیقت عالم وابسته به چهارده اختر تابناک ولایت است، این نشان از عظمت ولایت و ولایتمداری است.

وی در ادامه افزود: اگر کسی ملتزم به امامت امامی نباشد صبح و شامگاه را به عبادت بپردازد جایگاهش آتش است.

حجت الاسلام کوهستانی گفت: امام هادی(ع) طی مهاجرت از سامرا به نجف در زیارت نامه ای که ضمن زیارت امیرالمومین(ع) صورت پذیرفت شهادت به ولایت حضرت داد و با جمله اشهد انک ما آمن بالرسول، کسی که ایمان به تو نداشته باشد در واقع ایمان به رسول الله نداشته است.

حق معرفت امام، تسلیم امر ولایت و ولایت پذیری درقابل ایشان است

استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به حق معرفت امام خاطرنشان کرد: تمام مردم باید بدانند حق معرفت امام در زیارت درک امام بودن، تسلیم در امر ولایت بودن است که تنها در این صورت حق معرفت زیارت امام را به جای می آورد./811/پ202/ب1

ارسال نظرات