۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۹۶۲۶۵
رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خبر داد؛

تهیه دانش حوزوی جواهری در بسته امروزی

حجت الاسلام والمسلمین حکیمیان با تأکید بر ریشه حوزوی بودن و منهج فقه جواهری از تهیه دانش حوزوی به زبان امروزی با روش فقه جواهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حیکمیان در مراسم تودیع و معارفه رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه که پیش از ظهر امروز در نمازخانه این مرکز برگزار شد با گرامی داشت ایام دهه فجر و تسیلت شهادت حضرت زهرا(س) تصریح کرد: شعار بنده عمل گرایی اسلامی است.

رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ادامه داد: باید یک مرتبه دیگر جبهه را تجدید کنیم چنانچه در گذشته زیر سایه خمینی کبیر رزمندگان با دست خالی بر دشمن مسلح پیروز شدند امروز نیز باید زیر سایه خامنه ای کبیر در جبهه فرهنگی چنین آفرینشی داشته باشیم و پیروز شویم.

وی اضافه کرد: ما نباید در اتاق های خود بنشینیم و کتاب بنویسیم گرچه کار خوبی است اما اگر امروز جامعه ما از دست می رود به دلیل این است که ما ساکت نشسته ایم؛ این جامعه خانواده ما است که باید برای آنها برنامه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حکیمیان در ادامه با تقدیر و تشکر از مدیران گذشته پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به برنامه های خود برای دوره جدید مدیریت اشاره کرد و گفت: انسان زمانی که می خواهد کاری انجام دهد باید مشارکت پذیر باشد و از سوی دیگر اگر با یکدیگر صادق باشیم کارهایی بزگ تر از آنچه که آفریده شده است می توان خلق کرد.

وی ادامه داد: بر ریشه حوزوی بودن و منهج فقه جواهری تأکید خواهم کرد و هرکاری که لازم باشد برای تعمیق آن انجام خواهیم داد که البته نیازمند طرح بزرگی است که آن را تهیه و دانش حوزوی را با بسته امروزی اما با منهج جواهری بیان خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حکیمیان با بیان این که واسطه دانشگاه ها و پژوهشگاه ها با حوزه علمیه خواهیم شد، گفت: انجمن های علمی حوزه پتانسیل بسیار مهمی است که می توان با هم در راستای تحول در علوم انسانی اسلامی فعالیت کرد که قول همکاری آن را نیز از آیت الله اعرافی گرفته ایم؛ بنده دیدار اول خدمت آیت الله اعرافی رفتم تا بگویم گرچه زیر نظر دانشگاه هستیم اما بر حوزوی بودن اعتقاد داریم.

ترجمه و بازتولید آثار به زبان های زنده دنیا، طرح برای برخی معارف و فلسفه علوم انسانی اسلامی از دیگر برنامه های مطرح شده از سوی مدیر جدید پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است./1324/پ202/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات