۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۵۹۶۲۶۹
حجت الاسلام موسوی لارگانی:

مردم شاه را بیرون نکردند که برخی مسؤولان نظام زندگی شاهانه تشکیل دهند

مردم شاه را بیرون نکردند که برخی مسؤولان نظام زندگی شاهانه تشکیل دهند
عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که مردم شاه را بیرون نکردند که برخی از مسؤولان نظام برای خود زندگی شاهانه تشکیل دهند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه ۱۶ بهمن سال ۹۷ در صحن علنی پارلمان و در نطق میان دستور خود گفت: لازم است در ابتدا ایام فاطمیه را به مردم کشورمان تسلیت بگویم و فرا رسیدن یوم الله دهه فجر را نیز گرامی بداریم.

وی ادامه داد: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید کسی تصور نمی‌کرد که این حرکت ۴ دهه ادامه پیدا کند. امروز مردم ایران با مقاومت خود آمریکا را تحقیر کرده‌اند.

حجت الاسلام موسوی لارگانی با اشاره به دستاورد‌های وسیع انقلاب اسلامی بیان داشت: در طول ۴۰ سال اخیر دستاورد‌های عظیمی در کشور به وجود آمده که نمی‌توان تعداد همه آن‌ها را به راحتی بیان کرد. اما در کنار این دستاورد‌های مهم متأسفانه کاستی‌هایی وجود دارد که زیبنده نظام و انقلاب ما نیست.

عضو فراکسیون روحانیت پارلمان تصریح کرد: متأسفانه فرهنگ خدمت‌رسانی در کشور فراموش شده و عده‌ای به جای کار جهادی و بسیجی‌وار با تدابیر لیبرالی خود در ۵ سال اخیر موجب تورم افسار گسیخته و کوچک شدن سفره‌های مردم شده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از دولت ابراز داشت: دولت تنها تماشاگر فجایع اقتصادی کنونی شده است. متأسفانه دولت اعتدال با امید به کدخدا، موضوع برجام و اروپایی‌ها هیچ کار جدی در کشور صورت نداد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس ابراز داشت: مسؤولان امروز می‌گویند که مذاکرات برجام بر پایه مسائل اقتصادی شکل نگرفته بود، اما این مطالب در حالی بیان می‌شود که قبل از این می‌گفتند باید چرخ سانتریفیوژ و چرخ اقتصاد همراه هم بچرخند. قطعا این اظهارات موجب بی اعتمادی مردم و فاصله گرفتن از مسؤولان می‌شود.

حجت الاسلام موسوی لارگانی تاکید کرد: بنده به آقای ظریف اعلام می‌کنم مشکلات کشور در زمینه تبادلات مالی به دلیل تحریم‌های ثانویه امریکا است و ربطی به پایبندی ایران به لوایحی همچون «پالرمو» و یا FATF ندارد. بنده از مسؤولان دیپلماسی می‌خواهم تجربه شکست خورده برجام را به خاطر داشته باشند و ورود به ساز و کاری جدید در شرایط تردید و پس از اتلاف وقت فراوان مطمئناً با تعطیلی پایان خواهد یافت.

وی بیان داشت: مردم و جوانانی که به رییس جمهور رای دادند با مشکلات کنونی دچار سرخوردگی شده‌اند و حتی حامیان سابق آقای روحانی در حال سبقت گرفتن از یکدیگر برای اعلام برائت از وی هستند. هنرمندان و ورزشکاران در فضای مجازی و حامیان سیاسی شما از پشت تریبون مجلس اظهار شرمندگی می‌کنند که به خاطر حمایت از شما نمی‌توانیم رو در روی مردم نگاه کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی آقای رییس جمهور در کنار این موج ناامیدی و همزمان با انفجار قیمت ارز، سکه و مسکن، تصاویری از تفریح شما در توچال و جشن تولد معاون اولتان در کاخ سعدآباد، جان و دل همه را آتش زد؛ آیا نشنیده‌اید این سخن مردم را که می‌گویند اگر تفریح گروهی‌تان تمام شده، سری همه به بازار بزنید و از نزدیک ببینید که چه بر ما می‌گذرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انگار حضرات آنقدر فراغ بال دارند که بی‌اعتنا به مصائب این روز‌های ملت به کاخ نشینی و خوش‌گذرانی می‌پردازند؛ مردم شاه را از کشور بیرون نکردند که برخی از مسؤولان در نظام جمهوری اسلامی برای خود زندگی شاهانه در لواسان و شمال شهر تهران تشکیل دهند و فرزندانشان را به سوئیس و کانادا بفرستند.

حجت الاسلام موسوی لارگانی افزود: چگونه ممکن است فردی با ۴۰ سال کارمندی و مسؤولیت، امروز هزاران میلیارد تومان سرمایه داشته باشد؛ مردم انقلاب نکرده‌اند تا نظام بانکی کشور از همه کشور‌های لاییک نیز ربوی‌تر باشد و فساد اقتصادی سازمان یافته روز به روز گسترش یابد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین بخش زندگی خانواده‌ها که افت کیفی و کمی آن ملموس است، سبد غذایی است، زیرا دولت متعهد شده بود که حداقل سفره مردم را کوچک نکند، وعده‌ای که عاقبتش همچون سایر وعده‌ها شد، زیرا گوشت از سفره مردم حذف شده است؛ چرا دولت قدرت تأمین گوشت مناسب را برای ملت ندارد.

وی تصریح کرد: آقای روحانی، گوشت که دیگر حصر و فیلتر نیست که به قول خودتان دست شما نباشد و مقصر دولت پنهان باشد؛ صفی که اکنون برای خرید گوشت منجمد تشکیل شده همان صفی است که در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس به ما رأی داده‌اند؛ چرا ما با عملکردمان کرامت مردم را اینگونه خدشه‌دار می‌کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: الویت این روز‌های مردم معیشت است، آن وقت تعدادی از وزرا برای سیاسی‌کاری به رهبری عزیز نامه می‌نویسند؛ علی برکت الله.

حجت الاسلام موسوی لارگانی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی انقلاب مباحث فرهنگی بود، ولی متأسفانه توسعه فرهنگ در سایه‌سار توسعه سیاسی مغفول مانده؛ از اسفندماه سال گذشته تاکنون تنها ۹ جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده، سند ۲۰۳۰ بی‌سر و صدا و با کمک بهاییان در حال اجرایی شدن است و اصلا مشخص نیست که چه کسی پاسخگوی این تعهدات در کشور است.
 
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: آن گونه رفتند و چنین سندی را امضا کرده‌اند که انگار در یک کشور سکولار زندگی می‌کنند؛ البته نابخردی‌ها در حوزه سیاسی و اقتصادی و فرهنگی نبوده بلکه کج‌فهمی، سوء مدیریت، دهن کجی به قانون و بی‌تدبیری دولت‌های مختلف باعث شده بحران آب در کشور از یک بحران زیست محیطی و اقتصادی تبدیل به یک چالش امنیتی شود.

وی ادامه داد: ضعف دولت در حل موضوع آب باعث اختلاف شدید قومیتی و استانی مابین مردمان استان‌های عزیز ایران شده؛ زاینده‌رود زندگی‌ساز که در دهه ۷۰ به دلیل افزایش شدید بارگذاری‌های دولت و انتقال آب به سایر استان‌ها و فروش حقآبه مردم و کشاورزان و محیط زیست بدون رضایت آن‌ها به صنعت، آرام آرام دچاری بیماری گردید؛ در دولت قبلی بیماری زاینده‌رود به دلیل بی‌مبالاتی‌های مسئولان بغرنج‌تر شد و این رود مواج خشک شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم اصفهانی‌ها امیدوار بودند که نشاط به استان اصفهان بازگردد، ولی زهی خیال باطل؛ علیرغم وعده‌های صریح رییس جمهور مبنی بر جاری شدن آب در زاینده‌رود به صورت دائمی، همچنان شاهد اصفهان‌ستیزی و تصمیمات خلق‌الساعه هستیم.

حجت الاسلام موسوی لارگانی تصریح کرد: مردمان نجیب استان اصفهان تنها حق خود را می‌خواهند و دولت باید تکلیف حقابه مردم استان و محیط زیست را مشخص کند، زیرا احیای زاینده‌رود منجر به حل بسیاری از معضلات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی در فلات مرکزی کشور می‌شود و تاکید دولت بر اجرای پروژه‌هایی نظیر طرح طوبی و بارگذاری‌های جدید خلاف شرع و قانون است و باید حاکمیت در این خصوص با اقتدار وارد عمل شود و از تضییع حقابه مردم اصفهان جلوگیری نماید.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت گفت: چرا از جایگاه مجلس دفاع نمی‌کنید؛ مجلس قانونی تصویب کرده که به موجب آن وام‌های زیر صد میلیون تومان کشاورزان استمهال شود، ولی بانک‌ها به آن عمل نمی‌کنند در حالی که باید از جایگاه قانون و مجلس دفاع کرد.

گفتنی است مطهری در پاسخ به حجت الاسلام موسوی لارگانی گفت: این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. /۸۵۶/پ203/ق
ارسال نظرات