۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۵۹۶۴۹۰
مدیر حوزه های علمیه:

آیت الله جوادی آملی از جامعیت علمی فراحوزه‌ای برخوردار است + فیلم

آیت الله جوادی آملی از جامعیت علمی فراحوزه‌ای برخوردار است + فیلم
آیت الله اعرافی گفت: حضرت آیت الله جوادی آملی از جامعیت علمی فراحوزه‌ای برخوردار بوده و در حوزه عرفان از نوادر علمی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه در آیین بزرگداشت حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی که عصر امروز در انجمن آثار مفاخر فرهنگی ایران برگزار شد، گفت: حضرت آیت الله جوادی آملی از جمع دوگانه های به ظاهر متضاد، در سطحی بسیار وسیع برخوردار است.

وی افزود: در حوزه، دامنه وسیعی از علوم مورد تدریس و تدرّس قرار می‌گیرد اما شاخه‌های اصلی آن که فقه، فلسفه، تفسیر و عرفان است عمری پنجاه یا شصت ساله برای رسیدن به قله یکی از آنها می‌طلبد؛ حضرت آیت الله جوادی آملی در تمام این دروس به قله ها رسیده‌اند.

مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: حضرت آیت الله جوادی آملی در فقه و اصول، نگارش تقریرات، تدریس چند دهه درس خارج، رسیدن به مرجعیت، صاحب نظری در علوم عقلی و فلسفه و منطق، تدریس سه دوره اسفار، پرورش شاگرد و تولید اندیشه مهارت بالایی دارد.

وی افزود: حضرت آیت الله جوادی آملی در حوزه تفسیر سرآمد عصر و زمانه ما است، بیش از ۵۰ اثر از ایشان منتشر شده و ۶۰ سال بر کرسی تفسیر تکیه زده است، شاگردان زیادی تربیت شده کلاس‌های وی هستند و در حوزه عرفان از نوادر حوزه ها، دانشگاه ها و مراکز علمی است؛ به فضل الهی در حوزه عرفان در آینده آثار مهمی از این عالم بزرگ منتشر خواهد شد.

آیت الله اعرافی بیان داشت: حضرت آیت الله جوادی آملی در تمام حوزه های مذکور دارای اجتهاد و نظریات بکر و بی بدیل است؛ در حوزه زبان عربی، ادبیات عرب، علوم ادبی و کلام در رتبه صاحب نظری قرار دارد.

وی اظهار داشت: این عالم بزرگ از جامعیت علمی فراحوزه ای برخوردار است و با اندیشه توانای خود به دانش و سبک فلسفه غربی ناظر بوده و در حوزه الهیات، دین شناسی، کلام جدید، فلسفه دین و انبوه معارفی که در غرب در حوزه عقلی و فلسفه تولید شده است با شکل های گوناگون و در قالب مکاتب مختلف به آنها به طور عالمانه و نه منفعلانه ورود کرده‌ است.

مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: حضرت آیت الله جوادی آملی بیش از ۶۰ سال است که تدریس می‌کند و روزی تدریس و نگارش و پرورش شاگرد را قطع نکرده‌ و در تفسیر نگاهی نظام مند به آیات قرآن دارد.

آیت الله اعرافی بیان داشت: حضرت آیت الله جوادی آملی در بُعد اخلاقی و معنوی جامعیت دارد، در ادبِ فردی و اجتماعی متخلق است، وی دارای مهربانی همراه با اُبهت و شکوه شخصیت، نگاه تمدنی و بین المللی، قلم جذاب، خطابه شیرین و دلربا، فکری بکر و اندیشه هایی بلند در عصر ما است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله جوادی آملی در انقلاب اسلامی از ارکان مهم انقلاب بوده است؛ ما بیش از هر زمان دیگری نیازمندیم که به سنت فکری، فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی چنین بزرگانی تکیه کنیم و از محضر آنها بهره ببریم./۹۶۹/پ202/ب1

تعداد بازدید : 4
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات