۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۵۹۶۴۹۲
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

مسؤولان بدانند ارزش ها و اصول انقلاب تغییرناپذیر است

مسؤولان بدانند ارزش ها و اصول انقلاب تغییرناپذیر است
تولیت آستان قدس رضوی گفت: دولتمردان و مسؤولان بدانند که در جمهوری اسلامی ایران ممکن است روش تعییر کند اما ارزش ها و اصول انقلاب تغییر نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی امشب در حرم مطهر رضوی با اشاره به این سخن پیامبر(ص) که فرمود: «فاطمه(س) و امام رضا(ع) بضعه من است.»، گفت: چون وقایع دوران این دو بزرگوار شبیه هم است، پیامبر ایشان را سرمایه خود معرفی می کنند.

وی افزود: وقایعی در دوران حضرت زهرا(س) و امام رضا(ع) اتفاق افتاد و دشمنان تلاش داشتند که جریان امامت را در پرتو خلافت را از بین ببرند، این دو حضرت نقش بی بدیلی در حفظ دین و ارزش های دین داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بیان کرد: مأمون به عنوان یک عنصر پیچیده و اهل مکر و حیله است و با اجرای نقشه های پلید سعی داشت که جریان امامت در خلافت حذف شود بنابراین جریان ولایتعهدی امام رضا(ع) را مطرح کرد و وقتی با مخالفت امام روبرو شد ایشان را تهدید کرد و امام از سر اجبار قبول کردند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که امام رضا(ع) از نقشه مأمون برای ترویج معارف دینی استفاده کرد، اظهار کرد: امام رضا نقشه مأمون را نقش برآب کرد و با استفاده از این فرصت معارف دینی را در سراسر عالم توسعه داد، احتجاجات امام رضا بی نظیر است، گفت و گوی بین ادیان و مذاهب را بنیان نهادند و تشکیلات منسجم در جهان اسلام ایجاد کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: همواره همه امامان بر حقانیت جریان ولایت الهی و غیر حق بودن حکومت غیر خدا تأکید داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی مبارزه با استکبار و ظلم را سیره همه امامان بیان و ابراز کرد: امامان ممکن است روش های متفاوت داشته باشند اما سیره مشترک داشته و یک گام از مواضع اصولی عقب ننشستند و به مبارزه با ظلم و ستم پرداختند.

تولیت آستان قدس رضوی استکبار ستزی و ظلم ستیزی را از اصول انقلاب بیان و اظهار کرد: همه دولتمردان و مسؤولان بدانند که در جمهوری اسلامی ایران ممکن است روش تعییر کند اما ارزش ها تغییر نمی کند و اگر روزی استکبار ستیزی و ظلم ستیزی از انقلاب گرفته شود، دیگر شاخصه انقلاب اسلامی را ندارد.

وی با بیان این که امروز نظام استکباری در امپراتوری رسانه ای خود فضای ظلم پذیری را ایجاد می کند، بیان کرد: ظلم در هیچ کجا پسندیده نیست و هر کسی ظلم کند و یا در برابر ظلم سکوت کند، ناپسندیده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: استکبار در 40 سال عمر انقلاب اسلامی خودنمایی کرد اما با بصیرت و حضور ملت این نقشه های استکبار نقش بر آب شد و امام و ملت در 22 بهمن نشان دادند که هیچ عنوان ظلم را نمی پذیریم و در برابر ظالم می ایستیم.

تولیت آستان قدس رضوی امام رضا(ع) و حضرت زهرا(س) را الگویی برای مبارزه با ظالمان دانست و گفت: ایشان در همه جهات مبارزه با ظالمان داشتند و الگو هستند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات