۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۹۶۵۵۹
حجت الاسلام والمسلمین واعظی:

نیازمند نمایشگاه دائمی برای تبیین رهاوردهای علمی حوزه هستیم

نیازمند نمایشگاه دائمی برای تبیین رهاوردهای علمی حوزه هستیم
رییس دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نیازمند نمایشگاه دائمی برای تبیین رهاوردهای علمی حوزه هستیم، برای ایجاد این نمایشگاه دائمی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم صبح امروز در مراسم اختتامیه طرح گفتمان علمی انقلاب اسلامی که در سالن همایش های غدیر برگزار شد، با اشاره به رخدادهای علمی حوزه های علمیه گفت: حوزه در دوران پیش از انقلاب در شاخه های علوم اسلامی متمرکز بود، اما بعد از انقلاب این موضوع را به علوم انسانی سرایت داده و به شکل گسترده ای با علوم اجتماعی و علوم انسانی و فلسفه های مختلف آشنایی عمیق پیدا کرده است.

وی نمایشگاه تخصصی گفتمان علمی انقلاب اسلامی را گوشه ای از رخدادهای علمی حوزه های علمیه خواند و اظهار داشت: متأسفانه امروزه در در حوزه اطلاع رسانی ضعف داریم؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند «کاری که خوانده نشود گویی تولید نشده است»، از این رو ما باید هر کار علمی که تولید می شود را از طرق مختلف در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با بیان این که ما باید آنچه را که تولید کرده ایم به خوانندگان ارائه کنیم و این جز با اطلاع رسانی محقق نمی شود، افزود: ما در زمینه مدیریت اقتصادی بر پایه آموزه های اسلامی محتواهای بسیاری داریم، اما به علت وجود ضعف در اطلاع رسانی مورد استفاده بدنه مدیریت اقتصادی کشور، کارشناسان و برنامه ریزان قرار نگرفته است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه امروز به طرح های گفتمان ساز نیازمند هستیم، ابراز کرد: وقتی کسی مطلبی را تولید می کند نیاز داریم تا طرحی وجود داشته باشد که طبق آن مطلب تولید شده گفتمان سازی کند؛ امروز ما باید برای برای بسط تولیدات علمی کشور تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مطالعات انسانی و اجتماعی در سطح کشور و حوزه ها با عدم تناسب میان کمیت و کیفیت رو به رو هستیم، خاطرنشان کرد: حجم تولیدات علمی در حوزه علوم انسانی تناسبی با حجم دانش آموختگان ندارد؛ امروز در حوزه تولیدات علمی به لحاظ کمیت در سطح خوبی قرار داریم، اما باید کیفی سازی آن ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با تأکید بر اینکه باید علاوه بر بحث های مبانی، بحث های انضمامی نیز مورد توج قرار گیرد، عنوان کرد: امروز بیشتر نیازمند مباحثی هستیم که از مشکلات گره گشایی کرده و عملیاتی باشد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که برای استفاده از ظرفیت عظیم طلاب باید نظام نامه موضوعات پایان نامه ها تنقیح و تدوین شود، گفت: امروز ما باید نیازهای جامعه را رصد کرده و بر اساس آن نظام نامه موضوعات تدوین کنیم و از طلاب بخواهیم در آن زمینه ها پایان نامه بنویسند، زیرا طلاب در حال حاضر در زمینه پایان نامه نویسی متحیر و سرگردان هستند.

وی با اشاره به این که امروز نیازمند نمایشگاه دائمی برای تبیین و معرفی رهاوردهای علمی حوزه های علمیه هستیم، اظهار کرد: باید نمایشگاهی دائمی وجود داشته باشد تا در آن رهاورد علمی حوزه ارائه شده و با برگزاری نشست های علمی میان صاحبنظران حوزوی و دانشگاهی از آثار جدید رونمایی علمی به عمل آید.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی برای برپایی نمایشگاه دائمی آثار علمی حوزه علمیه اعلام آمادگی و همکاری کرد و افزود: برای این کار حاضر هستیم قطعه زمینی در دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم را اختصاص دهیم تا هم زمینه فروش آثار فراهم شده و هم مجتمعی ساخته شود که بتواند نشاط علمی حوزه را منعکس کند./841/پ202/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
حسین ثالث موید
ارسال نظرات