۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۹۶۵۹۱
نماینده مجلس تاکید کرد؛

لزوم زمینه سازی برای توسعه و بهبود اشتغال عشایر خراسان جنوبی

لزوم زمینه سازی برای توسعه و بهبود اشتغال عشایر خراسان جنوبی
نظر افضلی گفت: باید با زمینه سازی برای توسعه اشتغال عشایر منطقه در جهت بهبود و دگرگونی وضعیت زندگی آنها تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، نظر افضلی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جلسه با محوریت مشکلات عشایر که در دفتر استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به چالش‌ها و مشکلات عشایر استان به خصوص حوزه انتخابیه خواستار توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور عشایر به عشایر محروم این استان هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات عشایر استان، کمبود آب است، گفت: متاسفانه خشکسالی‌های 20 ساله استان به تمام بخش‌های استان ضربات سنگینی وارد کرده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: بیشترین ضربه را از این خشکسالی کشاورزان، روستاییان و به خصوص عشایر متحمل شده‌اند چرا که تمام زندگی و درآمد آنها وابسته به آب است بنابراین انتظار می‌رود سازمان امور عشایر ایران در امر آبرسانی به این قشر محروم در استان نیز ورود کرده و با آب و فاضلاب روستایی همکاری کند.

افضلی تصریح کرد: پروژه‌های آبرسانی خواجه منجیکوه و گله چشمه که مطالعات آن انجام شده باید سریع تر کلنگ زنی و اجرای آن آغاز شود چرا که در حدود یک هزار خانوار با انجام این دو پروژه از آبرسانی دائم برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه باید طرح‌های مطالعاتی آبرسانی در دو شهرستان نهبندان و سربیشه انجام شود، ادامه داد: در شهرستان سربیشه نیز نقاط عشایری بسیاری وجود دارد که امیدواریم انجام مطالعه توسط سازمان عشایر ایران برای احداث مجتمع‌های آبرسانی در این مناطق صورت گیرد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان امور عشایر ایران باید حمایت بیشتری از عشایر حوزه انتخابیه داشته باشد و بحث اشتغال عشایر مورد توجه قرار گیرد.

افضلی با بیان اینکه باید با زمینه سازی برای توسعه اشتغال عشایر منطقه در جهت بهبود و دگرگونی وضعیت زندگی آنها تلاش کرد، افزود: با توجه به خشکسالی‌های 20 ساله منطقه یکی از مشکلات همیشگی سال‌های اخیر عشایر منطقه تهیه علوفه برای دام بوده که در این راستا تلاش‌های زیادی برای اختصاص علوفه رایگان و همچنین یارانه علوفه به عشایر انجام شده است.

وی اظهار کرد: برق رسانی به عشایر منطقه انجام شود و با استفاده از پنل‌های خورشیدی می‌توان عشایر محروم را از نعمت برق برخوردار کرد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات