۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۹۶۶۴۳
حجت الاسلام والمسلمین قمی:

حوزه علمیه در امتداد انقلاب باید نقش آفرین باشد

حوزه علمیه در امتداد انقلاب باید نقش آفرین باشد
رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: حوزه علمیه مادر انقلاب اسلامی است و باید در امتداد انقلاب هم نقش خود را ایفا کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی پنج شنبه در همایش راویان انقلاب ویژه ائمه جماعات و مبلغان دینی شهرهای مرکزی استان در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل بر ضرورت برنامه ریزی و هدفگذاری مشخص در حوزه تبلیغ دین تأکید کرد و گفت: موازی کاری در حوزه تبلیغ در دستگاه های فرهنگی و دینی یک آسیب است.
 
وی با بیان این که سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه تبلیغ و ترویج معارف دینی در کشور مسؤولیت سنگینی دارد، افزود: دولتی شدن دستگاه های فرهنگی و تبلیغی آفت جدی امروز بخش فرهنگی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین قمی در ادامه سخنان خود به جایگاه مسجد در جامعه اسلامی اشاره کرد و با تأکید بر این که امام جماعت مهم ترین عنصر مساجد به شمار می رود، خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برای بر عهده گرفتن مسؤولیت مساجد کشور آمادگی دارد.
 
رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور همچنین بر ضرورت حمایت دولت برای تقویت فعالیت روحانیان مستقر و طرح هجرت تأکید کرد و گفت: محدودیت های پشتیبانی و مالی از طرح های مستقر و هجرت از مشکلات امروز این طرح ها است.
 
وی با تأکید براین که تبلیغ باید مردمی شود و مشارکت مردم در این امر می تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند، بیان داشت: استفاده از روش های هوشمندانه و هدف مدرانه برای حل مشکلات امر تبلیغ در حیطه مسؤولیت سازمان تبلیغات اسلامی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین قمی در ادامه سخنان خود با بیان این که امام خمینی(ره) کوه ایمان بود و با ایمان و توکل به نصرت الهی و پشتوانه مردمی رژیم تا دندان مسلح پلهوی را سرنگون کرد و فتح جدیدی را برای مسلمانان رقم زد، تصریح کرد: سفارش امام خمینی(ره) در آن دوران ستم شاهی به جوانان این بود که برای خدا کنید.
 
رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که حوزه های علمیه مادر انقلاب اسلامی است و باید در امتداد انقلاب هم نقش خود را ایفا کند، بیان داشت: مقاومت نظریه انقلابی امام راحل بود و امروز هم با همین گفتمان می توانیم کلیدهای قدرت را در جهان فتح کنیم و باید ایران اسلامی را به قله های پیشرفت و تعالی برسانیم.
 
وی با اشاره به این که روحانیت پیشقراولان و هادیان جامعه هستند، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در این حوزه کوتاهی نخواهد کرد و از اصول و مبانی اسلام و انقلاب دفاع و صیانت می کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین قمی در ادامه سخنان خود با بیان این که الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد برای فردای ایران اسلامی در آینده دور برنامه ریزی شده است، افزود: بنای ظهور اسلام مبارزه استقامت و پایداری است و تصویر ناقصی که از اسلام نشان داده می شود برای منحرف کردن اصول و مبانی اسلام ناب است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات