۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۹۶۶۶۹
نماینده ولی فقیه در استان همدان مطرح کرد؛

لزوم فراگیری حرفه های مختلف از سوی طلاب

لزوم فراگیری حرفه های مختلف از سوی طلاب
آیت الله طه محمدی گفت: نبایدانتظار داشت همه طلاب علامه طباطبایی شوند چراکه امکان پذیر نیست پس چه بهتر در کنار کسب علم تخصصی را نیز به طلاب آموزش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان روز چهارشنبه 17 بهمن در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با تشکر از خدمات انجام شده برای طلاب خاطر نشان کرد: این خدمات در تاریخ حوزه های علمیه شیعه بی نظیر بوده است.

امام جمعه همدان افزود: اگر با انصاف نگاه کنیم این خدمات جای شکر و جای تقدیر ویژه دارد چرا که در گذشته طلاب و روحانیون با مشکلات بسیاری مواجه بودند که روند زندگی را بسیار سخت کرده بود.

وی به تشریح اهمیت موضوع معیشت پرداخت و اظهار داشت: متاسفانه این موضوع را فراموش کرده ایم که اسلام قبل از انکه دین معاد باشد دین معاش است.

آیت الله طه محمدی یادآور شد: روحانیت ما نیروی خودش را صد در صد برای تبیین مساله معاد تقویت کرد اما باید بدانیم که معاد پیش زمنیه ای دارد و معاد بدون معاش امکان ندارد.

وی با بیان این که عبادت خداوند دارای ده شعبه است که نه شعبه آن کسب روزی حلال است و یک موردش نماز و روزه است خاطر نشان کرد: امروز دشمنان با فراهم کردن معاش به دنبال آن هستند که معاد را از ما بگیرند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: خصلت طلبگی این است که باید ایراد بگیرد در غیر این صورت آینده اش در خطر خواهد بود لذا با این سونامی که به راه افتاده است باید کاری کنیم طلاب به نحو احسن آمورش ببینند.

وی با اشاره به این که فقر انسان را نابود می کند تصریح کرد: بنده اگر مدیر حوزه بودم تا ظهر به طلاب درس می دادم و بعد از آن هم عصر یک حرفه و یک فن به طلاب آموزش می دادم.

آیت الله طه محمدی گفت: نباید انتظار داشت همه طلاب تبدیل به علامه طباطبایی شوند چرا که امکان پذیر نیست پس چه بهتر در کنار کسب علم تخصصی را نیز به طلاب آموزش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: چه اشکالی دارد که علاوه بر خدمات حوزوی افراد برای اقتصاد خانواده شان حرفه ای را هم یاد بگیرند.

امام جمعه همدان با بیان این که بنده تا فراغت پیدا می کنم شخصا به درختکاری می پردازم خاطر اظهار داشت: امامان ما همه فعالیت های زیادی داشتند و حتی حضرت امیرالمومنین گفته می شود چندین باغ به شخصه ایجاد کرده است در حالی که خیلی از طلاب ما تا به حال بک نهال هم نکاشته اند.

وی توجه به بیت المال را بسیار مهم عنوان کرد وگفت: یک مدیر وظیفه دارد به اندازه آن مقداری که حقوق از بیت المال می گیرد حتی بیشتر از ان نیز برای امت اسلام تلاش کند./979/د102/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات