۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۹۶۶۷۴
امام جمعه درمیان:

راه روحانیت در بحث تبلیغ دین جدا از انقلاب نیست

راه روحانیت در بحث تبلیغ دین جدا از انقلاب نیست
امام جمعه درمیان گفت: راه روحانیت در بحث تبلیغ دین جدا از انقلاب نیست و اگر طلبه خود را جدا از انقلاب بداند یعنی اینکه دین را نفهمیده است.

حجت الاسلام مصیب خزاعی، امام جمعه درمیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، اظهار داشت: آغاز انقلاب با سخنان امام راحل بود؛ نقش رهبری سبب شد که مهر ایشان به دل مردم بشیند چرا که رهبر ساده زیستی بودند.

وی گفت: امام خمینی(ره) برای دگرگونی و بهتر شدن اوضاع کشور قیام کردند و در این مسیر نیز اخلاص و به مردم اعتماد و ایمان داشتند.

امام جمعه درمیان با بیان اینکه نقش امام خمینی(ره) در انقلاب بی نظیر بود، افزود: بسیاری از کشورهای جهان مانند فرانسه و الجزایر انقلاب داشتند اما این انقلاب‌ها دوام چندانی نداشت چرا که تنها مختص به قشر خاصی بود و الهی نبوده است.

حجت الاسلام خزاعی تصریح کرد: اما انقلاب ایران برای تمام اقشار کشور بوده و این انقلاب ابعاد مختلفی داشته برای اینکه نیازهای مردم را پاسخ دهد؛ انقلاب اسلامی ایران دارای ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، روحی و جسمی بوده و مختص به قشر خاصی نبوده است.

وی ادامه داد: تمام مردم برای انقلاب اسلامی ایران پای کار آمدند ولی بسیاری از کشورها قیام آن‌ها شبه کودتا بوده و تنها قشر خاصی به دنبال منافع خود بودند که به موفقیت نرسیدند.

امام جمعه درمیان با بیان اینکه پیروی مردم از امام راحل و ولایت فقیه انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، خاطرنشان کرد: مردم به امام و امام راحل نیز به اهداف خود ایمان داشتند.

حجت الاسلام خزاعی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران زمینی و مختص به جغرافیای خاص و اقوام مختلف نبوده بلکه امام خمینی(ره) در هر جایی که بودند ارتباط خود را با انقلاب قطع نمی‌کردند و هدف ما آسمانی و نورانی بود و مربوط به یک جغرافیای خاص نبوده است.

وی با بیان اینکه همواره نوارها و اعلامیه‌های امام خمینی(ره) به مردم می‌رسید و دشمنان از این اوضاع خسته شده بودند، افزود: انقلاب اسلامی ما یک انفجار نور بود و برگرفته از قرآن بوده است.

امام جمعه درمیان گفت: برای اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلاب الهی بود در اقصی نقاط جهان توانسته تاثیرگذار باشد و برای تمام کسانی که به دنبال آزادی خواهی هستند نیز انقلاب تاثیرگذار بوده و مردم آزادی خواه جهان دست از حمایت انقلاب ایران برنمی‌دارند.

حجت الاسلام خزاعی بیان کرد: شاید در تمام کشورها حضور فیزیکی نداشته باشیم ولی حضور معنوی داریم و حضور معنوی ایران در بین کشورهای منطقه یکی از دستاوردهای انقلاب است.

وی عنوان کرد: باید راهی که امام خمینی(ره) برای ما ترسیم کردند را ادامه دهیم؛ امام تبلیغ دین کردند، انقلاب ما عین دین و دین ما عین انقلاب است و اگر تبلیغ دین را درست انجام دهیم راه انقلاب رفتیم؛ راه روحانیت در بحث تبلیغ دین جدا از انقلاب نیست و اگر طلبه خود را جدا از انقلاب بداند یعنی اینکه دین را نفهمیده است.

امام جمعه درمیان تصریح کرد: ما باید به طور عملی تبلیغ دین انجام دهیم و نمی‌توان دین و انقلاب را از هم جدا کنیم، امروز حسین زمان قیام خود را انجام داده و افرادی که می‌خواهند تبلیغ کنند باید زینب گونه این قیام را حفظ کنند و اجازه ندهند معاویه و یزیدهای زمان صدای امام حسین زمان را قطع کنند.

حجت الاسلام خزاعی گفت: ما انقلاب کردیم که بمانیم، دشمنان به دنبال براندازی انقلاب بودند؛ انقلاب اسلامی با رسیدن به چهل سالگی در اوج قدرت است اما نباید تنها به این اکتفا کنیم باید تا ظهور امام زمان(عج) مسیر خود را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه امیدهای دشمنان تبدیل به ناامیدی شده و مردم در راهپیمایی 22 بهمن مشت محکمی به دهان یاوه گویان می‌زنند، افزود: انقلاب برای اینکه دوام داشته باشد به وجود آمده و از این پیچ‌های تاریخی نیز عبور خواهد کرد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات