۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۵۹۶۶۷۵
استاد حوزه علمیه:

خدمت به خلق بالاترین عبادت است

خدمت به خلق بالاترین عبادت است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خدمت به خلق بالاترین عبادت است، گفت: رسیدگی به فقرا و مستمندان سیره حضرت زهرا(س) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن صفدری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در حسینیه بیت الحسن(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: رکوع و سجود نشانه خضوع و خشوع مؤمن در پیشگاه خداوند متعال است.

وی افزود: انسان نماز گذار باید خاضعانه و خاشعانه با حضور قلب در پیشگاه خداوند حاضر شود، حضرت زهرا(س) شیدای اقامه نماز بودند.

حجت الاسلام صفدری با اشاره به اینکه معارف دین جاذبه دارد و انسان نباید نسبت به کسب معارف بی‌تفاوت باشد، ابراز کرد: پیامبر اسلام به‌قدری غرق در معارف الهی بودند که جاذبه ایشان جناب جبرائیل را از عرش به فرش می‌کشاند تا نظاره‌گر عظمت و بزرگی حضرت رسول باشد.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه پیامبر اسلام معلم جناب جبرئیل بودند، اظهار داشت: اینکه برخی می‌گویند حضرت جبرئیل معلم پیامبر بوده سخن غلطی است چراکه ایشان پیام‌رسان الهی بودند و معلم پیامبر تنها و تنها خداوند متعال بوده است.

وی با اشاره به جایگاه و مقام حضرت زهرا(س)، گفت: در مقام و بزرگی حضرت زهرا(س) همین بس که ملائکه با ایشان سخن می‌گفتند و حضرت جبرئیل از سوی خداوند به حضرت سلام و پیام می‌رساند.

حجت الاسلام صفدری خدمت به خلق را عبادت الهی دانست و اظهار داشت: حضرت زهرا(س) با همه ناملایمات و بی‌وفایی همسایگان برای آنان دعا می‌کردند و از مسکینان و فقرا دست گیری کرده و از آنان غافل نبودند؛ این خصوصیت حضرت نشان از بزرگی روح ایشان دارد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر روح انسان بزرگ باشد می‌تواند در جبران بدی دیگران خیر و خوبی آنان را بخواهد؛ خدمت کردن به مردم و گذشت کردن از بدی دیگران بسیار لذت‌بخش است.

وی بابیان اینکه لذائذ مادی مانع درک ذلت‌های معنوی می‌شود، ابراز کرد: اهل‌بیت(ع) در کنار رکوع و عبادت نسبت به مردم بسیار خیرخواه بودند؛ کسانی که الگوی خود را اهل‌بیت(ع) قرار داده‌اند اهل انتقام از دیگران نیستند.

حجت الاسلام صفدری ادامه داد: کسانی که خود را در محضر حضرت حق عبد می‌داند در قیامت بدون حساب‌وکتاب وارد بهشت می‌شود چنین انسان‌هایی در مقابل بدی دیگران نیکی می‌کنند./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات