۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۵۹۶۹۶۲
حجت الاسلام جهانبخش:

بازخوانی مواضع امامین انقلاب وظیفه حوزه و روحانیت است

بازخوانی مواضع امامین انقلاب وظیفه حوزه و روحانیت است
استاد حوزه علمیه گفت: بازخوانی مواضع امامین انقلاب می تواند ضمن ایجاد ملکه بصیرت در جهت تشریح و تبیین آرمان های امام به قشر نخبگانی کمک کند.

حجت الاسلام صادق جهانبخش پژوهشگر و استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تشریح اوضاع موجود و دستاویز قرار دادن مسائل معیشتی و اقتصادی از سوی برخی برای پروژه بی اعتمادی مردم به نظام خاطرنشان کرد: مردم وقتی در سال 57 قیام کردند، مطلع بودند قیام آنها هزینه دارد و باید در مقابل بسیاری از این هزینه ها مقاومت کنند که اعم از هزینه جنگ و شرایط اقتصادی وخیم و تحریم از جمله آنان است.

وی در ادامه افزود: مردم تا به الان پای تمام هزینه های مقاومت ایستاده اند، هرچند گفتنی است منشا برخی هزینه ها ناکارآمدی مسؤولان و بی کفایتی برخی دولت ها است.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: تاریخ نشان داده است آن کشورهایی که انقلاب نکردند، و پای هزینه های جاری آن نبودند افزون بر از دست دادن افتخارات، سرانجام مطلوبی عایدشان نشد که به عنوان نمونه کشور مصر از جمله آنان است.

راهپیمایی 22 بهمن، مصداق شعائرالله است

حجت الاسلام جهانبخش در پاسخ  به ضرورت بزرگداشت حماسه 22 بهمن و راهپیمایی مردمی گفت: این راهپیمایی ها و جریانات مردمی از جمله شعائرالله است و به نوعی مردم در جهت ابراز محبت شان در شهرها حاضر می شوند.

وی در پاسخ به داعیه امام راحل از جریان سازی انقلاب اسلامی ابراز داشت: با توجه به فرمایشات معظم له و تورق کتاب ارزشمند صحیفه نور تنها هدف راهبردی آن زمینه سازی ظهور و آماده سازی مقدمات حکومت حضرت مهدی(عج) است.

بازخوانی مواضع امامین انقلاب وظیفه بصیرتی حوزه و روحانیت است

استاد حوزه علمیه در پایان ضمن تشریح وظیفه جامعه نخبگانی به ویژه طلاب و حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: بازخوانی مواضع امامین انقلاب می تواند ضمن ایجاد ملکه بصیرت در جهت تشریح و تبیین آرمان های امام به قشر نخبگانی کمک کند و با شناخت مواضع و مبانی امامین انقلاب می توانیم در جهت تشریح آن برای عموم بر آییم./811/ت302/ب1

محرمی محرمی
ارسال نظرات