۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۵۹۶۹۹۴
همزمان با میلاد با سعادت امام حسین؛

پنجمین جشنواره نگاه عاشورایی در مشهد برگزار می شود

پنجمین جشنواره نگاه عاشورایی در مشهد برگزار می شود
پنجمین جشنواره نگاه عاشورایی در غالب عکس، المان و نقاشی در مؤسسه آموزش عالی فردوس مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، هاشم جلیلی، رییس جشنواره نگاه عاشورایی امروز در نشست خبری از برگزاری پنجمین جشنواره نگاه عاشورایی در این موسسه خبر داد و گفت: ما در این جشنواره تلاش داریم تا با بهره گیری از زبان هنر فرهنگ ولای عاشورایی را در بین جوانان و دانش جویان رواج دهیم.

وی اظهار کرد: جشنواره نگاه عاشورایی از سال ٩٣ آغاز شده است و سال به سال این جشنواره پخته‌تر شده و ما امروز در جایگاهی هستیم که بتوانیم جشنواره‌های بین المللی را برگزار کنیم.

رییس مؤسسه آموزش عالی فردوس مشهد افزود: ارادت به عاشورا در بین شیعیان و مسلمانات بسیار زیاد است و هرساله شور عاشورایی بیشتر می‌شود که ارزشمند است و باید فرهنگ عاشورایی به نسل جدید منتقل شود.

در ادامه این نشست سرگلزهی،  دبیر اجرایی جشنواره با اشاره به دوره های قبلی این جشنواره گفت: این  جشنواره با  نگاه عاشورایی در سال 93 در غالب مسابقه عکس در این مدرسه پایه گذاری شد و 70 عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و در دوره دوم 300 عکس ارسال شد و در ادامه در دوره شوم با عنوان سوگواره نگاه عاشورایی برگزار که حدود 3500 عکس موبایلی و دوربین حرفه ای به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی به غالب های مسابقه در جشنواره امسال اشاره و بیان داشت: امسال در غالب عکس و المان و نقاشی این جشنواره را برگزار می کنیم و در جشنواره سال های آینده از ظرفیت گرافیک، پوستر و موسیقی عاشورایی جهت تبیین فرهنگ عاشورا بهره می گیریم.

سرگلزهی به کیفیت آثار تأکید کرد و گفت: در گزینش آثار از اساتید دانشگاهی بهره برده و ملاک این است که افزون بر جنبه زیبایی شناسی، ویژگی علمی در اثر نمایان باشد.

دبیر اجرایی جشنواره نگاه عاشورایی به مغفول ماندن جنبه های مختلف عاشورا اشاره و ابراز کرد: ما به ظلم ها و دردها در عاشورا توجه داشته اما به زیبایی های عاشورا مانند تسلیم بودن در برابر حق و ولایت پذیری پرداخته نشده است چنانچه حضرت زینب(س) نگاه ویژه به عاشورا داشتند و بعد از وقایع عاشورا اعلام کردند که چیزی جز زیبایی ندیدند، ما در این جشنواره به این امر توجه داشته تا به این جنبه ها بپردازیم.

وی افزود: در انقلاب اسلامی ایران نیز مردم نگاه عاشورایی داشته و با ولایت پذیری موجب پیروزی انقلاب شدند بنابراین ما باید از ظرفیت هنر استفاده و این فرهنگ عاشورایی را به جامعه القا کنیم.

گفتنی است، فراخوان ارسال آثار این جشنواره از ١٥بهمن ماه آغاز شده است و تا ١٥ اسفندماه ادامه دارد و نمایشگاه آثار از ١٧ فرودین ماه ٩٨ شروع و اختتامیه جشنواره در ولادت امام حسین (ع) برگزار می‌شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات