۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۵۹۷۱۱۳
رییس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا:

آمریکا آرزوی عقب نشینی ملت ایران را به گور خواهد برد

آمریکا آرزوی عقب نشینی ملت ایران را به گور خواهد برد
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه آمریکا با اعمال تحریم می خواهد ملت ایران را وادار به عقب نشینی کند، گفت: دشمن این آرزو را به گور خواهد برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی رییس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا پیش از ظهر امروز در اجتماع عظیم راهپیمایی 22 بهمن در شهر مقدس قم با اشاره به توطئه های دشمن در طی 40 سالی که از انقلاب می گذرد، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «دشمن با همه توان خود به دنبال آن بود که در سال 97 فتنه بر پا کند، اما موفق نشد و ممکن است این فتنه را به سال 98 منتقل بکند»، از باب اینکه قم مرکز صدور انقلاب بوده امروز نیز باید در صحنه حاضر باشد و از انقلاب اسلامی حفاظت و حراست کند.

وی ادامه داد: در سال 2000 جامعه اطلاعاتی آمریکا سند امنیت ملی این کشور را تنظیم کرد؛ در این سند نوشته شده بود که آمریکا برای حاکمیت بر کره زمین باید 6 سیاست را دنبال کند و اگر نتواند در 25 سال آینده آن اهداف را محقق کند، از سال 2025 دوران فروپاشی آمریکا آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: برخی از سیاست های آمریکا برای حاکمیت بر سراسر جهان عبارت از «گسترش آزادی و امنیت برای اتباع آمریکا و دیگران در یک جهان یکپارچه»، «تضعیف و خنثی سازی نیروهای بی ثبات ساز جهانی»، «کمک و الحاق 5 قدرت اصلی جهان به ویژه چین، روسیه و هند به جریان اصلی نظام در حال پیدایش بین المللی» و «تلاش و اقدام برای کمک به جامعه بین المللی در رام کردن نیروهای واگرایی که عنصر تغییر عامل به وجود آمدن آن ها بوده است» هستند.

رییس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه هم اکنون از آن 25 سالی که جامعه اطلاعاتی آمریکا برای این کشور تعیین کرده بود، 19 سال گذشته است، اظهار داشت: دنیا با سه رییس جمهور در آمریکا مواجه بوده است؛ نخستین رییس جمهور آمریکا بوش بود که می خواست برای تحقق بخشیدن اهداف سند امنیت ملی آمریکا استراتژی حضور نظامی مستقیم در منطقه غرب آسیا را در پیش گرفت و قصد داشت در عراق، افغانستان و سایر کشورهای منطقه دولت های وابسته ایجاد کرده و نهادسازی کند تا بتواند جلوی قدرت ایران را بگیرد، اما نتوانست به اهداف خود برسد.

وی با تأکید بر اینکه امروز آمریکا در حال افول و سقوط است و مردم باید شرایط امروزی جهان را به خوبی شناخته و نسبت به جایگاه ویژه و بالای ایران پی ببرند، تصریح کرد: ترامپ در سفر مخفیانه و خفت بار خود به عراق اعتراف کرده بود که علیرغم هزینه های تریلیونی که در منطقه متحمل شده اند، نتوانسته اند به اهداف خود دست پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی به دوران ریاست جمهوری اوباما اشاره و بیان کرد: آمریکایی ها از دوران اوباما به عنوان طلایی ترین دوره ریاست جمهوری آمریکا یاد می کردند، زیرا در آن دوران دولت اعتدال تازه در ایران روی کار آمده بود و اعتقاد داشت که باید با غرب به صورت مسالمت آمیز زندگی کرده و با آن ها مذاکره و مصالحه کنیم.

رییس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا با تأکید بر اینکه اگر مردم ایران بدانند در تفکر پلید آمریکایی ها چه می گذرد مقاومت بیشتری از خود نشان خواهند داد، افزود: اوباما می خواست «ایران قدرت هسته ای نداشته باشد»، «ایران قدرت منطقه ای نداشته باشد»، «ایران از حزب الله و حماس حمایت نکند» و «ایران نقشی در خاورمیانه بزرگ نداشته باشد»؛ امروز شاهد هستیم که اوباما در هدف «هسته ای» خود بسیار موفق بود و با استفاده از ساده اندیشی برخی مسؤولان توانست این مسأله را به نفع آمریکا تمام کند.

وی به سیاست «نفوذ» غربی ها در بخش های مختلف کشور اشاره و عنوان کرد: دشمن توانست در برخی بخش ها از جمله تیم هسته ای و بهزیستی نفوذ کند و متأسفانه امروز نیز شاهد نفوذ فکری در کشور هستیم؛ امروز باید بدانیم آن چیزی که شوروی را نابود کرد مسأله «نفوذ فکری» بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: آقای کری در بخشی از خاطرات خود گفته است که «اوباما قصد داشت بعد از ماجرای هسته ای به سراغ دفاعی برود» و این یعنی اوباما می خواست صنعت موشکی را نیز همانند هسته ای به تعطیلی کشانده و توان دفاعی جمهوری اسلامی را نابود کند.

رییس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا به دوران ریاست جمهوری ترامپ اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از سیاست ها و اصول حاکم بر دکترین آقای ترامپ «سلب عناصر قدرت از دست ایران» است، گفت: یکی از عناصر قدرت ایران «انسجام ملی» است که زیر چتر ولایت فقیه محقق شده است و ترامپ در راستای سیاست خود قصد دارد این مقوله را از بین ببرد.

وی دومین عنصر قدرت ایران را «قدرت منطقه ای» دانست و مطرح کرد: ترامپ قصد دارد از طریق برجام 2 و 3 نفوذ معنوی و منطقه ای ایران در عراق، لبنان، سوریه، یمن و سایر کشورهای اسلامی را از بین ببرد؛ امروز به اذعان سیاستمداران دنیا، ایران با تکیه بر ولایت فقیه توانسته است سواحل مدیترانه را فتح کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تأکید کرد: ما در سوریه 5 هدف داشتیم که عبارت از «حفظ استقلال سوریه»، «حفظ محور مقاومت»، «حفظ بشار اسد»، «دفاع از حریم اهل بیت(ع)» و «دفع شر داعش به عنوان شرورترین جریان تاریخ» بود.

رییس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا «قدرت و توان دفاعی» را سومین عنصر قدرت ایران دانست و افزود: امروز بدون شک دشمن نمی تواند توان روزافزون قدرت دفاعی ایران را مشاهده کند، از همین جهت قصد دارد از هر طریقی این مقوله را مختل کند.

وی با بیان اینکه «قدرت انرژی» چهارمین عنصر قدرت ایران است، ابراز داشت: ترامپ می خواهد مقوله نفت و گاز کشور را با اختلال مواجه کند؛ آمریکایی ها از طریق تحریم شدید می خواهند کاری کنند تا ملت ایران از آرمان های خود دست کشیده و عقب نشینی کنند، اما بدون شک این آرزو را به گور خواهند برد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه دشمن با تکیه بر عوامل داخلی سعی می کند به اهداف پلید خود دست پیدا کند، گفت: امروز دشمن به ان نتیجه رسیده است که از طریق جنگ نرم و راه اندازی نبرد در عرصه نرم افزار بر عقاید و فرهنگ جمهوری اسلامی غلبه کند.

رییس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا خاطرنشان کرد: فتنه نیز به دو دسته سخت نرم تقسیم می شود؛ فتنه سرد به همان اغتشاشات خیابانی اطلاق می شود، اما فتنه نرم بدین صورت است که دشمنان با استفاده از فرصت های انحرافی، عقاید مردم را دچار اختلال می کنند؛ دشمن می خواهد افکار و عقاید دینی مردم را تنزل داده، رهبری الهی را کنار بزند و آرمان تسلط توحید بر همه قله های جهان تا سطح مسائل سطحی تنزل دهد؛ بدون شک اگر یک امت انقلابی از سطح آرمان های خود تنزل پیدا کند، انقلابشان ماندنی نخواهد بود.

وی  فتنه سامری و جریان سازی سقیفه را از جنس فتنه نرم خواند و افزود: امروز با دانست که 8 ماه پیش از انتخابات در سال 88 سخن به میان آوردن از کمیته صیانت از آراء، ستاد ابطال انتخابات و نامه بدون بسم الله از جنس فتنه نرم بوده و زمینه را برای فتنه سرد فراهم می سازد؛ ما باید جریانات تاریخی را مطالعه کرده و از آن ها درس بگیریم تا بتوانیم با توطئه های دشمن مقابله کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی یکی از شاخصه های فتنه نرم را هم دستی با دشمنان خارجی دانست و بیان کرد: این شاخصه در فتنه 88 به صورت بارز نمایان شد و همه ما مشاهده کردیم که در اردوگاه فتنه گران دشمنانی همچون اوباما، رژیم صهیونیستی و سایر ایادی دشمنان در منطقه قرار داشتند.

رییس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا زمینه های خارجی فتنه 98 را تحریم شدید، عملیات روانی، زیرسؤال بردن دستاوردهای انقلاب اسلامی، تبدیل نارضایتی های عمومی به اغتشاش و وجود ظرفیت شورش در برخی از اقشار جامعه معرفی کرد و گفت: دولت باید جدی تر وارد عرصه شود و به نارضایتی های مردم رسیدگی کند.

وی به زمینه های داخلی فتنه 98 اشاره و تأکید کرد: برخی در کشور به دنبال ضرورت سازی و مشروعیت سازی ساختگی برای عقب نشینی در برابر دشمن هستند، بنابراین مردم بصیر و انقلابی ایران نباید این اجازه را به برخی عوامل داخلی دشمن بدهند که از  طریق گفتمان سازی در جهت عقب نشینی سبب زمین گیر شدن قدرت ولایت فقیه شوند؛ ملت ایران نباید اجازه دهد که در زمینه مذاکرات و سازش با آمریکا ضرورت سازی ساختگی شکل بگیرد و زمینه عقب نشینی فراهم شود؛ امروز آمریکا در ضعیف ترین وضع خود به سر می برد و ما نباید به دنبال آن بوده و در مقابل اروپا کاسه گدایی به دست گرفته و تحقیر شویم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی «دشمن هراسی» و «شرطی سازی» را دومین و سومین زمینه داخلی فتنه 98 دانست و اضافه کرد: امروز آمریکا جرأت حمله کردن به ایران را ندارد، بنابراین ملت نباید از شایعه سازی ها هراس داشته باشند؛ مسؤولان نیز نباید مشکلات مردم را به معاهدات غربی ها گره بزنند، بلکه بر توان داخلی تکیه کرده و مشکلات را حل کنند./841/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
حسین ثالث موید
ارسال نظرات