۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۵۹۷۱۶۴
یادداشت؛

"سلبریتی‌ها" نماد لمپنیسم فرهنگی

فرهیخته کسی نیست که از میان تمام مخلوقات خدا خودش را حامی سگ‌های زبان بسته بداند و با آن مناجات کند.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، درخت چهل ساله انقلاب اسلامی ایران آنقدر دستاورد نو به نو دارد که بتواند سرش را بالا بگیرد، اما علف‌های هرزی هم در اطرافش یافت می‌شوند که هنوز غرس نشده اند و به اندازه توان سعی می‌کنند ریشه را بخشکانند و درخت را بی ثمر سازند.

فتنه گران سیاسی و اقتصادی علف‌های هرز و مهلک انقلاب هستند، اما از این دو طایفه بدتر جماعتی هستند که فرهنگ و آئین ملت را تباه می‌سازند.

آدم‌هایی که در سال‌های اخیر با پول و امکانات بیت المال مسلمین به شهرت رسیده اند و به نادرست الگوی رفتار عده‌ای مرد و زن نا آگاه گردیده اند. تا کمر برای مخاطبان خود خم می‌شوند تا به خیال خودشان احترام گذاشته باشند، اما در عمل با تولید محتوا‌های پوچ و خنثی کننده انگیزه سستی و افسردگی اجتماعی را به مردم تحمیل می‌کنند و به قول یکی از تهیه کنندگان سینما، برای مردم سلیقه سازی می‌کنند.

این آدم‌ها هرسال در جشنواره‌ای که قرار بوده فرهنگ و ارزش‌های انقلاب را به دنیا مخابره کند با قیافه‌های بیگانه با فرهنگ بومی ظاهر می‌شوند و در جایگاه طلبکار خودشان را جا می‌زنند و از سختی‌ها می‌گویند.

کدام سختی؟ کدام توقف؟ شما در طول چهل سال هرچه می‌خواسته اید به دست آورده اید.

آن قدر به شما رسیده است که برای به اصطلاح هدیه دادن به فرزندان خود آن‌ها را در خارج از مرز‌ها به دنیا می‌آورید و در عین حال سعی دارید خودتان را وطن دوست بنامید.

شما حتی در هنگامه سختی‌های ملت نیز به طور واقعی با آن‌ها همراه نمی‌شوید و هنوز معلوم نیست پول‌هایی که به اسم مددرسانی زلزله زدگان جمع کرده اید در کجا خرج شده است.

افسوس که عده‌ای بدون این که بدانند از که و برای چه دفاع می‌کنند، فریب می‌خورند و شما را فرهیختگان صاحب شعور می‌دانند.

فرهیخته کسی است که با پوست و خونش تلاش کند برای بالا بردن سطح فرهنگ اصیل ملتش نه این که سخن از ارزش بگوید، اما کمترین شاخصه ارزش مداری در وجودش یافت نشود؛ فرهیخته کسی نیست که از میان تمام مخلوقات خدا خودش را حامی سگ‌های زبان بسته بداند و با آن مناجات کند.

فرهیخته کسی است که فهم و شعور مخاطبانش احترام می‌گذارد و با ژنده پوشی تمدن نما عقل آن‌ها را مسخ نمی‌کند.

جشنواره فجر در طراز انقلاب نیست حتی اگر وزیر ارشاد جمهوری اسلامی بگوید این جشنواره در طراز انقلاب اسلامی است./918/ی704/س

محمد هادی سمتی

ارسال نظرات