۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۵۹۷۲۲۸
16 اسفندماه؛

همایش «امام علی الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» برگزار می شود

همایش «امام علی الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» برگزار می شود
دبیر علمی همایش «امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» از برگزاری این همایش در 16 اسفندماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمیدرضا مطهری دبیر علمی همایش «امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» و رییس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در دیدار دست اندرکاران این همایش و تهیه کنندگان اصطلاح نامه فقه با آیت الله علوی گرگانی اظهار داشت: چهار گروه سیره اهل بیت(ع)، تاریخ تشیع، فرهنگ و تمدن اسلامی و دانش‌نامه اهل بیت(ع) در این پژوهشکده فعال هستند.

وی به محورهای همایش «امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» پرداخت و گفت: در این پژوهشکده به مناسبت 1400 مین سال شهادت امیرالمؤمنین(ع) این همایش طراحی و پیشنهاد و با استقبال مواجه شد که در چهار محور فراخوان امام علی(ع) و حکمرانی عادلانه، امام علی(ع) و حقوق انسانی، امام علی(ع) و معنویت علوی در دنیای امروز و امام علی(ع) و عدالت اجتماعی فراخوان شد.

دبیر علمی همایش بین المللی «امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» ضمن بیان آماری از مقالات ارسالی به دبیرخانه این همایش تصریح کرد: در هر کدام از این محورها بیش از 70 مقاله فارسی و قریب به 35 مقاله عربی دریافت شده است.

وی افزود: ارزیابی های اولیه از مقالات ارسالی انجام شده و در حال بازنگری و اصلاحات نهایی مقالات هستیم و 16 اسفندماه 97 این همایش برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مطهری با اشاره به انتشار کتاب چکیده مقالات ارسالی به این همایش افزود: چکیده تمامی مقالات در یک جلد آماده شده و به زودی منتشر خواهد شد و در روز همایش در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

وی درباره مراکز همکار در برگزاری این همایش خاطرنشان کرد: بیش از 20 مرکز علمی دانشگاهی و حوزوی با ما همکاری می کنند که هرکدام از این مراکز هم در تدوین مقالات و هم در ارزیابی ها یاری کرده اند و برخی از آنها پیش همایش ها و پیش نشست هایی را برگزار کرده اند./822/پ203/ج

مهدی فلاحی
ارسال نظرات