۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۵۹۷۴۷۱
با حضور هزار واقف؛

همایش تجلیل از واقفین دهه چهارم انقلاب در مشهد برگزار شد

همایش تجلیل از واقفین دهه چهارم انقلاب در مشهد برگزار شد
در همایش تجلیل از واقفین دهه چهارم انقلاب از هزار واقف از مجموع 2 هزار 270 واقف در دهه چهارم انقلاب، تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ایزدی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، امروز در همایش تجلیل از واقفین دهه چهارم انقلاب در مجتمع آیه ها، گفت: هدف از این همایش تجلیل از واقفین دهه چهارم انقلاب و ترویج فرهنگ وقف است.

وی با بیان این که انقلاب در 40 سالگی به سن رسالت رسیده است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران پیام آزادگی را به کل جهانیان ابلاغ خواهد کرد.

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به تعداد موقوفات در خراسان رضوی بعد از انقلاب اسلامی ایران، گفت: تعداد موقوفات کل استان خراسان رضوی  25 هزار 87 مورد است که 4 هزار 57 مورد از ابتدای انقلاب تا کنون ثبت شده است و از این تعداد 2 هزار 270 در دهه چهارم انقلاب و هزار 870 وقف در سه دهه اول انقلاب وقف شده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به توجه ویژه مردم خیر خراسان به وقف اشاره و ابراز کرد: موقوفات ده سال اخیر انقلاب بیش از سی سال اول انقلاب است و هر سال به طور میانگین حدود 280 مورد وقف جدید ثبت می شود که نشان از اقبال مردم به وقف با توجه به مشکلات اقتصای در جامعه است.

وی افزود: در همه زمینه ها از جمله فرهنگی، عزاداری، ورزشی، اشتغال، ازدواج و غیره وقف انجام شده است همچنین شخصیت های مختلف مردمی از جمله وزیر، نماینده مجلس، علما، استاد دانشگاه، دانش آموز و غیره در ایجاد وقف مشارکت داشتند.

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به وقف های مشارکتی در استان، گفت: با وقف های مشارکتی زمینه مشارکت همه مردم در شرکت در وقف فراهم شد از جمله وقف های مشارکتی موقوفه مهر فاطمی است که پروژه ای با اعتبار 160 میلیارد ریال جهت ترویج فرهنگی فاطمی خریداری شد و تبدیل به 320 هزار سهم 500 هزار ریالی شد و تا کنون 40 میلیارد ریال از این سهام در بین خیرین توزیع شده است.

وی افزود: وقف مشارکتی قرآن، عترت و نماز برای دانش آموزان که هر دانش آموز با خرید 10 هزار ریال در این وقف مشارکت می کند و تا کنون 4 میلیارد ریال از محل مشارکت این دانش آموزان برای این وقف تهیه شده است همچنین بیش از 50 مورد وقف جهت ایثار و شهادت انجام شده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: 50 انجمن یاروان وقف در موضوع های مختلف تشکیل شده است.

وی به شرکت 2 هزار نفر در این همایش اشاره و ابراز کرد: هزار نفر از شرکت کنندگان از واقفین دهه چهارم انقلاب هستند و بقیه این واقفین یا در قید حیات نبودند و یا دسترسی به آن ها نداشته ایم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات