۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۹
کد خبر: ۵۹۷۵۶۵
انجمن اساتید انقلابی حوزه در نامه ای به رییس و اعضای مجمع تشخیص:

عواید برجام برای کشور چه بوده که عده ای به دنبال تصویب FATF هستند؟

عواید برجام برای کشور چه بوده که عده ای به دنبال تصویب FATF هستند؟
انجمن اساتید انقلابی حوزه در نامه ای به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام آورده است: عواید برجام برای کشور چه بوده که عده ای به دنبال تصویب FATF هستند؟

به گزارش خبرگزاری رسا، انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم در نامه ای خطاب به رییس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظم درباره تصویب لوایح fatf و عواقب آن برای کشور هشدار دادند.

متن نامه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

حضور محترم ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت الله آملی لاریجانی«دامت توفیقاته» و سایر اعضای محترم آن مجمع

سلام علیکم

بعد از مدتها بحث و بررسی دولایحه پالرمو و cft(دولایحه ذیلfatf) درمجلس و شورای نگهبان و ایرادهای ۲۲گانه شورای نگهبان و اصرار مجلس برنظر خود، اکنون درمجمع تشخیص مصلحت درحال بررسی است که دوکمیسیون از کمیسیونهای تخصصی مجمع رای منفی به این لوایح داده اند.

عمده ایراد به fatf تعریف تروریسم است که ازسوی آمریکا و برخی دول اروپایی تعیین میشود.طبق لوایح مذکور گروههای مقاومت مانند حزب الله لبنان، حماس، جهاداسلامی، حشد الشعبی عراق، انصارالله یمن، نیروی قدس سپاه پاسداران، وزارت دفاع، صداوسیما، دانشگاه شریف، جهاددانشگاهی و چندین نهاد و شرکت وابسته به جمهوری اسلامی ایران نیز تروریست یا حامی تروریستها محسوب می شوند.

اینکه برخی اعضای دولت و نمایندگان مجلس میگویند نسبت به بندهایی که به خلاف منافع ملی ما باشد حق تحفظ داریم به لحاظ حقوقی هیچ خاصیتی ندارد زیرا به محض پذیرش این کنوانسیونها حتی باعدم اجرای یک بند از آن، پذیرفته ایم که دول کفر مجددا ما را در تنگنای تحریمهای جدید قرار دهند و این مطلب درکنوانسیونهای مذکور، موردتصریح قرار گرفته است.

رهبر معظم انقلاب نیز به درستی درباره الحاق ایران به قراردادهای بین المللی فرمودند نیات شومی پشت این قراردادهاست و یا حداقل ازنیات آنها آگاه نیستیم لذا اعتماد به آنها خلاف سیاست حکمت، عزت و مصلحت است.

اکنون که دول زیاده خواه و بدسابقه اروپایی(که به نظر رهبری غیرقابل اعتمادند) باگستاخی زیاد کانال مالی بهره برداری ایران از برجام موسوم به اینستکس(بخوانید نفت در برابر غذا)را منوط به fatf و حتی مذاکره درباره نفوذ منطقه ای ایران و برد موشکهای بالستیک ایران کرده اند، آیا حجت بر اعضای محترم آن مجمع تمام نمیشود که fatf حاصلی جز خسارت محض برای کشور ندارد و راه جدید برای خودتحریمی بیشتر است؟

اکنون بیش از سه سال ازاجرای برجام میگذرد. عواید حاصل از برجام چه بوده است که اکنون fatf میخواهد آن را نصیب ایران کند؟

جالب آنکه دو عضو ناظر بین المللی fatf رژیم قبیله ای سعودی و رژیم اشغالگر قدس هستند.

علاوه بر آن رای منفی ریاست فقید مجمع مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی نسبت به این لوایح را نیز یادآور میشویم.

اکنون حضرتعالی و سایراعضای مجمع درمعرض آزمون بزرگی قرار دارید امیدواریم که از این آزمون نیز با سربلندی خارج شوید.

والعاقبة لاهل التقوی و الیقین

انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

محمد قمین
ارسال نظرات