۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۵۹۷۸۹۵
نویسنده برجسته حوزوی:

ترجمه لجام گسیخته کتب خارجی آفت سبک زندگی اسلامی است

ترجمه لجام گسیخته کتب خارجی آفت سبک زندگی اسلامی است
نویسنده برجسته حوزوی گفت: ترجمه لجام گسیخته کتب خارجی در بخش کودک و نوجوان برای سبک زندگی، اسلامیت و ایرانیت ما مثل سم مهلک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مظفر سالاری، نویسنده برجسته حوزوی، عصر امروز در آیین چهل قلم که ویژه تجلیل از چهل نویسنده برجسته انقلابی در چهلمین سال پیروزی انقلاب در بجنورد برگزار شد، با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه، اظهار کرد: کسانی که اهل مطالعه و انس با کتاب هستند در شئون مختلف زندگی موفقیت‌های بیشتری را کسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که اهل کتاب و کتاب‌خوانی هستند انسان‌های با بصیرتی هستند، اضافه کرد: یکی از نمونه‌های بارز افراد بامطالعه و با بصیرت مقام معظم رهبری هستند که بصیرت بالایی داشته و جهان و مسائل سیاسی را به‌خوبی تحلیل می‌کنند.

حجت‌الاسلام سالاری در ادامه با اشاره به تأکید رهبری بر اقتصاد مقاومتی، به تبیین نقش هنرمندان و نویسندگان در تحقق این امر پرداخت و گفت: یکی از جنبه‌های کارکرد اقتصاد مقاومتی این است که آن قدر داستان خوب تولید کنیم که گرایش به ترجمه در کشور در این حد نباشد.

وی با بیان اینکه الآن کارهای ترجمه کودک و نوجوان ما را خفه می‌کند، تصریح کرد: این میزان از آثار ترجمه‌ای در بخش کودک و نوجوان برای سبک زندگی، برای اسلامیت و برای ایرانیت ما مثل سم مهلک است.

نویسنده کتاب «رؤیای نیمه‌شب»، خاطرنشان کرد: متأسفانه ما عضو قانون کپی‌رایت هم نیستیم و همین موضوع باعث اقبال لجام گسیخته به ترجمه کتاب‌های خارجی شده است؛ به‌گونه‌ای که با یک‌پنجم این مبلغ می‌توان یک رمان را ترجمه و از آن استفاده کرد.

حجت‌الاسلام سالاری اظهار کرد: باید حوزه علمیه، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، حوزه هنری، نهاد کتابخانه‌های عمومی و سایر نهادهای متولی آن قدر نویسنده تربیت کنند که بتوانیم کتاب‌هایی که مخاطبان ما نیاز دارند را نگارش کرده و این میزان محتاج به ترجمه آثار خارجی نباشیم.

این پژوهشگر برجسته حوزوی اضافه کرد: عین این مصیبت را در سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی هم داریم؛ اما امیدواریم روزی نتیجه عکس بدهد.

گفتنی است، در این مراسم از حجت‌الاسلام مظفر سالاری و حجت‌الاسلام مهدی الهی فرد نویسندگان برجسته حوزوی تجلیل شد.

کسب عنوان برگزیده جشنواره مطبوعات برای سه سال متوالی و کسب عنوان نویسنده برگزیده کتاب سال و همچنین کسب عنوان برگزیده ویژه دهمین کنگره شعر و قصه طلاب، ازجمله افتخارات حجت‌الاسلام سالاری در حوزه ادبیات داستانی است.

آثاری چون دانشنامه قرآن کریم، دعبل و زلفا، قصه‌های من و ننه آغا، رؤیای نیمه‌شب و ... ازجمله آثار این نویسنده برجسته حوزوی است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات