۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۵۹۸۰۹۹

جزییات برگزاری "همایش سلامت معنوی"

جزییات برگزاری
لاجوردی دبیر اجرایی همایش سلامت معنوی با اشاره به برگزاری همایش سلامت معنوی در قم، به تشریح جزییات آن پرداخت.

سیاهوش لاجوردی دبیر اجرایی همایش سلامت معنوی و کارشناس گروه‌های علمی فرهنگستان علوم پزشکی در گفت ‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، از برگزاری همایش سلامت معنوی در شهر قم خبر داد و اظهار داشت: این همایش توسط گروه سلامت معنوی فرهنگستان علوم پزشکی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار خواهد شد.

زمان و مکان برگزاری همایش سلامت معنوی

دبیر اجرایی همایش سلامت معنوی ادامه داد: همایش سلامت معنوی روزهای پنج‌شنبه و جمعه، دوم و سوم اسفندماه در سالن‌همایش‌های غدیر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به سخنرانان افتتاحیه این همایش بیان کرد: از ساعت 7 و 30 دقیقه روز پنج‌شنبه ثبت‌نام همایش سلامت معنوی و از ساعت 8 صبح نیز، با سخنرانی آقایان سیدعلیرضا مرندی، حسن ابوالقاسمی و ابوالفضل ایرانی‌خواه، این همایش آغاز خواهد شد.

لاجوردی با بیان این که پنج نشست تخصصی در محورهای مختلف این همایش برنامه‌ریزی شده است، گفت: در این همایش اساتیدی از حوزه علمیه که در زمینه سلامت معنوی کار کرده و دارای تخصص و مقالات در این زمینه هستند، همچنین اساتید دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه سخنرانی خواهند کرد.

موضوع نشست‌های همایش سلامت معنوی

وی با اشاره به سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در همایش سلامت معنوی، به تشریح عناوین نشست‌های این همایش پرداخت و بیان کرد: نشست اول با موضوع راهکارهای اجرایی ارتقای سلامت معنوی اسلامی با مدیریت آقای مرندی و نشست دوم با عنوان راهکارهای ارتقای سلامت معنوی اسلامی بر مبنای قرآن و سیره اهل‌بیت(ع) با مسئولیت حجت الاسلام عبدالرسول هاجری است.

کارشناس گروه‌های علمی فرهنگستان علوم پزشکی اضافه کرد: نشست سوم، سلامت معنوی اسلامی با موضوع مبانی و رویکردهای تمدنی با مسئولیت آقای مهدی مشکی، نشست چهارم با عنوان تأثیر سلامت معنوی بر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی با مسئولیت آقای ابوالقاسمی و نشست پنجم نیز با موضوع شاخص‌های سلامت معنوی الگوهای رایج با مسئولیت آقای محمدعلی محققی برگزار خواهد شد.

این متخصص روانشناسی بالینی با اشاره به اعضای نشست‌های تخصصی همایش سلامت معنوی مطرح کرد: حجج الاسلام رستمی رییس نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در دانشگاه‌ها، علی‌محمد فرهادزاده و آقایان باقر لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت، ابوالفضل ایرانی‌خواه، علیرضا جلالی و محمدحسین نیک‌نام اعضای نشست نخست هستند.

لاجوردی ادامه داد: در نشست نخست، حجت الاسلام رستمی در زمینه راه‌های نهادینه کردن سلامت معنوی در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام ساجدی در زمینه سلامت معنوی در دوران کودکی و راهکارهای اجرایی آن و آقای لاریجانی با موضوع سلامت معنوی، رویکرد تحلیلی فرصت‌ها و چالش‌ها، سخنرانی خواهند کرد.

وی افزود: حجج الاسلام رضایی اصفهانی، سالاری فر، پسندیده و آقایان محمدصالح طیب‌نیا و مسعود جان‌بزرگی اعضای نشست دوم هستند که در این همایش سخنرانی خواهند کرد، همچنین آقایان باقر غباری بناب، صادق یوسفی و خانم‌ زهره الهیان و اکرم حیدری اعضای نشست سوم هستند.

وی با بیان این که نشست چهارم و پنجم نیز از ساعت 8 صبح روز جمعه آغاز می‌شود، اضافه کرد: آقایان سیدمسعود خاتمی، محمدرضا شعربافچی، ناصر سیم‌فروش، مهدی مصری  و خانم مازوچی اعضای نشست چهارم و حجت الاسلام آذربایجانی، سیدحمید خویی، کوروش وحید شاهی و خانم مینو اسدزندی نیز سخنرانان این نشست، همچنین آقایان مسلم بهاری، سیدمحمدرضا کلانتر معتمدی، سیدحسن مقدم‌نیا، شجاعی زاده، ابوالقاسم عیسی‌مراد و ابراهیم سقزچی اعضای نشست پنجم بوده و آقایان فریدون عزیزی و تابعی هم سخنرانان آن هستند.

دبیر اجرایی همایش سلامت معنوی با بیان این که اعضای نشست در ابتدای نشست خود، سخنرانی خواهند کرد، گفت: در ادامه نشست نیز، هرکدام از اعضای نشست به ارائه پاسخ به سؤالات مطرح شده توسط حاضران در جلسه خواهند پرداخت.

وی در پایان با اشاره به این‌که سخنران مراسم اختتامیه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی مصباح یزدی خواهد بود، بیان کرد: در پایان همایش نیز از مقالات برگزیده و برتر تقدیر خواهد شد./876/پ202/س

مهدی شاهی
ارسال نظرات