۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۵۹۸۱۳۹
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

عبادت باید با نیت و انگیزه قرب الهی باشد

عبادت باید با نیت و انگیزه قرب الهی باشد
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نماز شکوفه عبودیت است و عبودیت تنها به نماز نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در نخستین همایش ملی «نماز، هویت و جوانان» که در دانشگاه بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: نماز در دین اسلام واجب شمرده شده و یک شجره‌ای است که در خلقت انسان وجود دارد.

وی با بیان اینکه حس پرستش یکی از شاخصه‌های علمی و تحقیقی در انسان است، گفت: کسانی که گمان می‌کنند از چارچوب عبودیت خارج شدند، اشتباه می‌کنند و باید انسان حس پرستش را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: کسانی که دچار هواهای نفسانی و خودپرستی هستند تنها به مال فکر می‌کنند اما بندگان خدا به عبودیت و پرستش خداوند متعال عشق می‌ورزند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه دعوت به پرستش حق است، تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید که همه چیز برای انسان آفریدیم بنابراین انسان نباید بنده مال شود چرا که انسان از آن بالاتر است که بخواهد بنده مال شود و انسان را برای خودم آفریدم.

وی ادامه داد: در هر عبادتی با نیت‌های الهی و انگیزه قرب باشد و انسان به هر میزانی در این عبادت‌ها می‌تواند به خداوند متعال نزدیک شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نماز شکوفه عبودیت است و عبودیت تنها به نماز نیست، خاطرنشان کرد: زندگی خارج از عبودیت الهی، قصبی است و شکوفه نماز در این عبودیت جایگاه خود را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: کسانی که به خداوند قرب پیدا کنند دست او دست خدا، گوشش گوش خدا و چشم او چشم خدا می‌شود و باید انسان بر خود مسلط شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات