۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۵۹۸۳۲۰
مدیر حوزه علمیه مازندران:

حفظ و تقویت آداب طلبگی عامل رشد و کمال است

حفظ و تقویت آداب طلبگی عامل رشد و کمال است
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبگی دارای آدابی است که باید همواره رعایت شود، گفت: عدم رعایت آداب طلبگی موجب تضعیف جایگاه طلاب خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در بازدید از مدرسه علمیه امام علی (ع) کلاردشت در جمع مدیر، معاون، اساتید و طلاب این مدرسه با اشاره به آغاز ثبت نام از علاقه‌مندان ورود به حوزه آن را فرصتی برای علاقه‌مندان به فراگیری علوم دینی دانست.
 
وی با بیان این که تحصیل در حوزه یک فرصت طلایی برای علاقه‌مندان است، افزود: کسی که این افتخار را دارد در اردوگاه حضرت ولیعصر (ع) به فراگیری علوم و معارف دینی بپردازد به طور حتم مورد توجه آن حضرت قرار گرفته است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که نخستین شرط برای ورود به حوزه نیت انسان است، خاطرنشان کرد: باید نیت یک طلبه در ورود به این مرکز مهم علمی و دینی، تنها الهی باشد، چون در غیر این صورت نمی‌تواند مسیر کمال و پیشرفت را به خوبی طی کند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبگی دارای آدابی است که باید همواره رعایت شود، تصریح کرد: عدم رعایت آداب طلبگی موجب تضعیف جایگاه طلاب در جامعه خواهد شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در حال حاضر استعداد‌های بسیار خوبی در سطح مدارس علمیه وجود دارد که نیازمند شناسایی است، خاطرنشان کرد: باید با شناسایی این طلاب مستعد از توان و ظرفیت علمی، پژوهشی و تبلیغی آن‌ها در مسائل مختلف بهره لازم گرفته شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که در حال حاضر می‌توانیم از ظرفیت تبلیغی طلاب در برنامه‌های تبلیغی استفاده بهینه کنیم، افزود: با توجه به کمبود‌های تبلیغی که در سطح استان وجود دارد، مدارس علمیه ظرفیت‌های بسیار خوبی برای گسترش دامنه فعالیت‌های تبلیغی در استان هستند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران، تبلیغ را یکی از مهم‌ترین وظایف طلاب حوزه دانست و خاطرنشان کرد: طلاب باید در کنار تعلیم و تهذیب، تبلیغ دین و معارف الهی را نیز به طور جدی دنبال کنند، چون امروز جامعه ما به تبلیغ صحیح دین نیازمند است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه به دلیل مهاجرت بی رویه طلاب به قم بسیاری از مناطق استان از حضور روحانیت و طلاب بی بهره است، تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته بستر‌های لازم برای تحصیل طلاب تا سطوح عالی در استان فراهم شده است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات