۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۹۸۵۰۰
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

روحانیان باید باطن و پشت پرده «FATF» را برای مردم تبیین کنند

روحانیان باید باطن و پشت پرده «FATF» را برای مردم تبیین کنند
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: قراردادهایی چون FATF ظاهر و باطن متفاوتی دارند و روحانیت باید پشت سر و باطن این‌گونه قراردادها را ببیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به رسالت حوزویان در جامعه دینی، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم نقش خود در جامعه را به‌درستی ایفا کنیم باید از نظر اخلاقی، علمی و عملی خود را ارتقا دهیم.

وی با تأکید بر تحصیل عمیق و تهذیب در بین طلاب، افزود: تحصیل عمقی در حوزه علمیه منوط به انس مداوم و مؤانست همیشگی طلاب با کتاب و مطالعه است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه دینی، افزود: کتاب یا اثر زیبای هنری انسان را جذب کرده و سبب می‌شود خود فرد مبلغ کتاب و اثر شود که این نشان‌دهنده نقش و جایگاه ویژه کتاب در زندگی انسان است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه در اسلام در رابطه با بارور کردن اندیشه‌ها و توجه ویژه به ارتقای فکری و طهارت ذهن انسان سفارش بسیاری شده است، تصریح کرد: علامه مجلسی در بحارالانوار نقل می‌کند که اگر کسی دانشی از خود به جای بگذارد، اگرچه به اندازه یک برگ کاغذ باشد، همان یک برگ حائلی بین او و آتش جهنم می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: امام علی (ع) می‌فرمایند: «الکتبُ بَساتینُ العُلَماءِ»؛ یعنی کتاب‌ها بوستان‌های دانشمندان‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین در آیه 74 سوره فرقان می‌خوانیم: «وَالَّذِینَ یقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیاتِنَا قُرَّةَ أَعْینٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا»؛ آنان که می‌گویند: پروردگارا! ما را از سوی همسران و فرزندانمان خوش‌دلی و خوشحالی بخش و ما را پیشوای پرهیزکاران قرار بده.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: بر این اساس باید به‌اندازه‌ای رشد کنیم که برای انسان‌های باتقوا الگو باشیم و در این راستا کتاب و مطالعه بهترین ابزار و وسیله است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جبهه استکبار و دشمنان نظام اسلامی در قالب قراردادهای مختلف قصد دارند فرهنگ خود را به داخل کشور ما بیاورند، تصریح کرد: قراردادهایی چون FATF ظاهری دارد و باطن آن چیز دیگر است و جامعه نخبگانی باید پشت سر و باطن این‌گونه قراردادها را ببینند تا بتوانند راه درست را به مردم نشان دهند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات