۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۵۹۸۶۲۶

کنگره ملی شعر دفاع مقدس ۷ اسفند ۹۷ در شیراز برگزار می‌شود

کنگره ملی شعر دفاع مقدس ۷ اسفند ۹۷ در شیراز برگزار می‌شود
گرامی از برگزاری بیست‌ویکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و دومین جشنواره ترنم حماسه در شیراز سومین حرم اهل‌بیت(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سرهنگ حمیدرضا گرامی در نشست خبری اظهار داشت: این کنگره در سالروز میلاد حضرت زهرا(ع) و روز زن سه‌شنبه هفتم اسفندماه در مجتمع طلائیه شیراز با حضور شخصیت‌های کشوری و لشگری و شاعران، جمعی از خانواده شهدا، و ایثارگران آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه درمجموع هشت‌هزار و 432 قطعه شعر توسط دوهزار و 450 شاعر به دبیرخانه رسیده است، افزود: 15 شاعر توسط هیئت داوران برگزیده شد‌ه‌اند که این شاعران در روز برگزاری کنگره به شعرخوانی می‌پردازند.

گرامی خاطرنشان کرد: در این کنگره از 12 عنوان کتاب نیز رونمایی می‌شود که در حوزه مدیریت ادبیات بوده و شامل شعر، داستان، زندگی‌نامه، شرح احوال شهدای فارس و سایر موضوعات مرتبط است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه نتیجه و چکیده فعالیت‌های این کنگره نیز در قالب یک کتاب منتشر می‌شود، گفت: تجلیل از خانواده معظم شهدا به‌‌ویژه شهید شاخص شهید مرتضی جاویدی نیز از برنامه‌های ویژه بیست و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در شیراز است.

گرامی همچنین در مورد جشنواره ترنم حماسه نیز بیان کرد: شعر کودک و نوجوان، مقاومت ملل و مدافعان حرم از موضوعاتی است که در کنگره ملی شعر دفاع مقدس مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب، 8 سال دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد:وحدت و همدلی از دیگر دستاوردهای مهم دفاع مقدس به‌شمار می‌رود به‌طوری که وحدت و همدلی بین تمام آحاد جامعه از نیروهای مسلح تا مردم عادی در طول دفاع مقدس دیدنی بود.

این یادگار دوران دفاع مقدس، قناعت و پرهیز از تجمل‌گرایی را نیز یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و افزود: نحوه پوشش و نوع برخوردها در این دفاع جانانه فارغ از هرگونه تجمل و خودبرتربینی به‌وضوح در دفاع مقدس قابل‌مشاهده بود که باعث می‌شد افراد از درون و باطن یکدیگر را دوست داشته باشند.

گرامی دستاورد مهم دیگر دفاع مقدس را در حوزه فرهنگی دانست و افزود: زهد و تقوایی که در رزمندگان وجود داشت در راستای شجاعت و ازخودگذشتگی تعریف می‌شد که گاهی در قالب نمایش، سروده‌ها، حماسه شعر و شعور را کنار یکدیگر قرار می‌داد و وجه تمایز آن نیز این بود که این احساس همراه با عقلانیت بود.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات