۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۵۹۸۸۵۴
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

تفقه در دین رسالت امروز طلاب حوزه های علمیه است

تفقه در دین رسالت امروز طلاب حوزه های علمیه است
حجت لاسلام طبرسی گفت: علما در طول تاریخ با تفقه در دین به بسیاری از نیاز‌های جامعه پاسخ دادند که امروز نیز این رسالت باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری که با موضوع «منشور روحانیت» برگزار شد، گفت: امام خمینی (ره) با این پیام تاریخی خود در آن مقطع مهم و حساس بار دیگر بر نقش و جایگاه مهم حوزه‌های علمیه و روحانیت در جامعه اسلامی تأکید کردند.
 
وی با بیان این که پیام تاریخی امام راحل در خصوص روحانیت تبیین صحیح جایگاه این مهم از جامعه اسلامی بود، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با آن پیام مهم خود مسیر حرکت روحانیت و حوزه‌های علمیه را به خوبی مشخص کردند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که منشور روحانیت امام خمینی (ره) موجب بازخوانی نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه در آن مقطع حساس از انقلاب اسلامی شد، تصریح کرد: روحانیت در طول چهل سال اخیر همواره در دفاع از اسلام و انقلاب پیشگام بوده و این نشان از تکلیف مداری این قشر اثرگذار جامعه است.
 
حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که روحانیت هیچ گاه در عمل به تکلیف و وظیفه خود بی توجه نبوده است، بیان داشت: حوزه‌های علمیه و روحانیت در یکصد سال اخیر همواره با حساسیت و دغدغه بالا در جهت عمل به رسالت خود حرکت کردند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که منشور روحانیت امام خمینی (ره) امروز نیز باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، افزود: بازخوانی و تکرار بند‌های این پیام مهم و راهبردی می‌تواند بستر‌های رشد و تعالی حوزه‌های علمیه را در ابعاد مختلف فراهم کند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز بر طلاب جوان حوزه فرض است که پیام تاریخی امام راحل را به خوبی مطالعه کنند، خاطرنشان کرد: امام راحل در آن پیام مهم مسیر رشد و تعالی حوزه‌های علمیه و روحانیت را به خوبی ترسیم کرده اند.
 
حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود زهد و ساده زیستی را یکی از شاخصه‌های روحانیت شیعه در طول تاریخ برشمرد و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در آن پیام مهم و تاریخی نسبت به دنیازدگی روحانیت هشدار داده اند که امروز باید مورد توجه جدی طلاب و روحانیان قرار گیرد.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب با از همه فرصت‌های به وجود آمده در جهت تفقه در دین بهره گیرند، بیان داشت: علما و فق‌های دینی نیز در طول تاریخ با تفقه در دین به بسیاری از نیاز‌های جامعه پاسخ دادند که امروز نیز این رسالت باید مورد توجه حوزه‌های علمیه و روحانیت قرار گیرد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات