۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۵۹۹۰۸۰
کارشناس مسائل دینی:

نداشتن حیا و عفت، آرامش زندگی را از بین می برد

نداشتن حیا و عفت، آرامش زندگی را از بین می برد
حجت الاسلام آقا میری با اشاره به این که نداشتن حیا و عفت، آرامش زندگی را از بین می برد، گفت: یکی ازضعف‌های خانواده‌ها نداشتن آرامش در زندگی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام سیدحسین آقامیری کارشناس مسائل دینی امروز صبح در مصلی امام علی (ع) در جشن ازدواج ۴۰۰ زوج کرمانی، گفت: تمام زندگی حضرت زهرا برای انسان‌ها درس عبرت و پند آموز است.
 
وی افزود: زندگی حضرت زهرا بوی عشق و محبت را دارد و زن و مردم در زندگی برای داشتن یک زندگی موفق نیاز به محبت کردن به یکدیگر دارند.
 
حجت الاسلام آقا میری با اشاره به این که تواضع در مقابل همسر را در زندگی جدی بگیریم، خاطرنشان کرد: حیا و عفت دو کاری بوده که باید زن و شوهر در زندگی خود داشته باشند، زیرا زن و مردی که عفت و حیا را خط قرمز خود ندانند، نمی‌توانند زندگی پایداری را داشته باشند.
 
استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: آرامش با خوب صحبت کردن و رفتار مناسب در زندگی صورت می‌گیرد که یکی از ضعف‌های خانواده‌های امروزی نداشتن آرامش در زندگی است.
 
کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: گلایه نکردن از کار‌های یکدیگر و زیاد سوال کردن را زن و شوهر در زندگی ترک کنند، زیرا بسیار در زندگی‌ها دیده شده که بعضی از خانم ها با ورود آقایان به خانه، بیست سوالی راه می‌اندازند و آن‌ها را خسته می‌کنند.
 
وی بیان داشت: زن و شوهر در مقابل یکدیگر خوشرفتار باشند و سعی کنند مشکلات کوچک خانه را بزرگ نکنند.
 
حجت الاسلام آقامیری با توجه به این که زن و شوهر لباس یکدیگر هستند، ابراز داشت: تشکر از همسر مهم‌ترین کاری بوده که باید زن و مردم نسبت به یکدیگر انجام دهند و زیاد بکار بردن کلمات عاشقانه به یکدیگر را زن و شوهر فراموش نکنند.
 
وی اظهار داشت: بیشترین آمار طلاق در بین افراد با سواد و تحصیل کرده است و زن و شوهر باید هدف از ازدواج کردن را رسیدن به آرامش بدانند نه این که مدرک و پول زیاد را اولویت اول زندگی قرار دهند.
 
وی در پایان با اشاره به این که سواد خوب زندگی کردن خود را بالا ببریم، گفت: زن و مردم نباید در زندگی همدیگر را مورد آزار و اذیت قرار دهند، زیرا با بدرفتاری و گفتار‌های نامناسب زندگی از بین می‌رود./۹۷۰۷/پ203/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات