۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۵۹۹۲۷۶
رییس سازمان جنگل ها و مراتع کشور مطرح کرد؛

عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به حفظ و احیای منابع طبیعی

عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به حفظ و احیای منابع طبیعی
آقایی با اشاره به عنایت ویژه رهبر انقلاب به احیای منابع طبیعی از روحانیان و مبلغان خواست برای حفظ و صیانت از منابع طبیعی در بین مردم تبلیغ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش ائمه جماعات مساجد استان قم به همت معاونت جامعه مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها و مراتع کشور پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد.

مهندس خلیل آقایی معاون وزیر جهاد کشاوزی و رییس سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور در این همایش با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که قضیه خاک مهمتر از آب است، گفت: ما در هفته منابع طبیعی وقتی با مدیران سپاه و ارتش دیدار می کنیم می گوییم هر دوی ما از خاک دفاع می کنیم، شما از خاک در برابر اجنبی و دشمنی دفاع می کند و ما برای رفاه و آبادانی آن تلاش می کنیم.

آقایی تأکید کرد: بهترین روش حفظ خاک پوشش گیاهی است و در این صورت فرسایش بادی و آبی در این زمینه تأثیر نمی گذارد و باعث می شود سرعت حرکت آب کمتر شود؛ همین گیاه «گون» که در ارتفاعات کوه ها می روید آب را در زمین نفوذ می دهد که میزان روان شدن آب کم می شود و سیل راه نمی افتد.

وی بیان داشت: خاک چند صد سال طول می کشد که ازسنگ مادر به وجود بیاید، بنابراین مهمترین وظیفه ما نیز حفاظت از انفال است؛ انفال برای حکومت اسلامی است و ما در این منابع طبیعی اقدامات را به عنوان نماینده دولت انجام می دهیم.

رییس سازمان جنگل ها و مراتع با اشاره به اقدامات این سازمان در ارتباط با حفظ زمین های کشور یادآور شد: در ارتباط با توسعه شهری، وزارت راه و شهرسازی ابتدا مکلف است که از سازمان جنگل ها و مراتع استعلام کند و در ارتباط با زمین های روستایی برای سکونت نیز زمین ها را در اختیار بنیاد مسکن قرار می دهیم که آن ها با طرح هادی که تشکیل می دهند واجدین شرایط را انتخاب کرده و زمین را در اختیار آنها قرار می دهند.

وی تصریح کرد: مجوز معدن، تولید خودرو و در همه عرصه هایی که نیاز به زمین است ما در میدان هستیم و پروانه صادره نیازمند مجوز این سازمان خواهد بود و اخیرا در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که برای امور صعنتی و تأسیس کارخانجات زمین به عنوان سند مالکیت داده نمی شود و هر فرد مجوز دار فقط حق بهره برداری دارد و هر زمانی که نخواست از او خلع ید می شود.

آقایی ابراز داشت: وضع منابع طبیعی در کشور خوب نیست همچنانکه همه اطراف و روستاها و شهرها این مسأله را می بینیم، همچنانکه اوضاع مملکت از نظر اقتصادی خوب نیست و دشمنان دست به دست هم داده اند ولی در این شرایط با دقت و برنامه ریزی و اقدام بر اساس اولیت ها می توانیم اقدامات خوبی داشته باشیم.

وی با تأکید بر این که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، منابع طبیعی در سال جاری جزء اولویت های نظام قرار گرفته است، گفت: برای سال جاری 150 میلیون یورو به منابع طبیعی اختصاص داده شده است و رهبر معظم انقلاب نیز به عنوان سکان دار کشور تشخیص دادند که در صورت احتیاج اجازه برداشت از صندوق ذخیره ملی را نیز داشته باشیم.

رییس سازمان جنگل ها و مراتع یادآور شد: شما ارتباط های عمیقی با مردم دارید، اولا ما را راهنمایی کند و مسائل را نشان بدهید و از مردم هرجایی که انتقاد و اشکالی می بینید تذکر بدهید و همچنین هرکاری در ارتباط با منابع طبیعی می توانید انجام بدهید؛ روی منابر و مجالس تذکر بدهید چون حیات و زندگی ما در گرو منابع طبیعی است./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات