۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۵۹۹۳۸۴
استاد حوزه علمیه:

نماز بالاترین مظهر عبودیت است

نماز بالاترین مظهر عبودیت است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جامعه اسلامی باید به نماز توجه ویژه داشته باشد، گفت: نماز بالاترین مظهر عبودیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شریعتی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر، گفت: جامعه اسلامی باید به نماز توجه ویژه داشته باشد.

وی با بیان اینکه نماز بیش از 83 مرتبه در قرآن کریم ذکر شده است، ادامه داد: پیامبر اسلام بیش از هر چیزی مسلمانان را به اقامه نماز توصیه کرده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بهترین حالت انسان زمانی است که او نماز اقامه می کند و بهترین حالت نماز هنگامی است که انسان در برابر خداوند سجده می کند، عنوان کرد: نماز یک صحبت دو طرفه است، انسان در نماز با خداوند صحبت می کند و خداوند نیز با نماز گذار سخن می گوید.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی با تاکید بر اینکه سخن گفتن با خداوند هیچ قید و شرط زمانی و مکانی ندارد، اظهار داشت: جناب لقمان حکیم خطاب به فرزندش می فرماید: زمانی که در پیشگاه خداوند قرار گرفتی قلبت را متوجه حضرت حق کن؛ انسان در همه اوقات باید با همه وجود خود را در محضر خداوند ببیند.

وی ادامه داد: پست و مقام دنیوی انسان در هنگام نماز هیچ اعتباری نداری و تنها چیزی که در موقع نماز ارزشمند است آن است که انسان خود را عبد معبود بداند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان نباید از فرد مومن بترسد بلکه باید از غیر مومن ترسید، گفت: انسان نماز خوان از خداوند می ترسد و مومن است.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی درباره عظمت نماز از لسان مبارک امیرمومنان علی(ع)، عنوان کرد: حضرت می فرمایند: اگر تنها دو رکعت از نماز انسان قبول شود خداوند همه اعمال نیک و نماز های او را قبول می کند؛ در هیچ شرایطی نماز از انسان ساقط نمی شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین هدیه الهی به پیامبر نماز بوده است، اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمودند: شفاعت ما به کسی نمی رسد که نماز را سبک بشمارد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات