۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۵۹۹۶۶۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

عالم عامل بودن سبب جلب محبت دنیوی و مودت اخروی می‌شود

عالم عامل بودن سبب جلب محبت دنیوی و مودت اخروی می‌شود
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: عالم و روحانی عامل بودن سبب جلب محبت دنیوی و مودت اخروی برای طلاب و حوزویان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به جایگاه علمای عامل در جامعه اسلامی، اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن آن‌ها که خدا را باور کردند و خداباور شدند و به این ایمان خود پایبند بوده و عمل کردند خداوند محبتی در دل اهل ایمان ایجاد کرده و مودت و محبت آن‌ها را در دل مردم قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: عالمان بزرگ دین از مصادیق این آیه و به معنای واقعی خداباور و پایبند بودند، به‌گونه‌ای که تا پایان عمر زندگی عالمانه و زاهدانه‌ای داشته و لحظه‌ای از عمر خود را هدر ندادند.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله مهمان‌نواز ازجمله این شخصیت‌ها بود، افزود: این عالم وارسته و دوست‌داشتنی منشأ خدمات و برکات زیادی در این منطقه بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی مرحوم آیت‌الله مهمان‌نواز، اظهار کرد: ایشان فردی روحانی و دوستدار اهل‌بیت (ع) و اهل علم بود و با تمام توان در خدمت اسلام و نظام و انقلاب و مردم قرار داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه خاطرنشان کرد: خداوند در آیه 96 سوره مریم به همه نسل‌ها و همه عصرها این حقیقت را واضح و روشن اعلام کرده که کسانی که ایمان به خدا داشته باشند و در پی ایمان به خدا و ایمان به احکام خدا، عمل صالح و کار شایسته انجام دهند نه‌تنها در عالم آخرت و در آن جهان؛ بلکه به‌زودی در همین دنیا و آن دنیا همیشه برای آن‌ها در دل‌های اهل ایمان ودیعت مودت یعنی محبت، ارادت و عشق قرار می‌دهد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: بر این اساس کسی که خداباور باشد و به باورهای دینی‌اش عمل کند خداوند او را محبوب دل‌ها قرار می‌دهد و او را دوست می‌دارد.

وی با بیان اینکه ایمان به خدا و عمل صالح شرط موفقیت هر انسانی است، اضافه کرد: این مهم تنها از شرایط موفقیت علما، حکام، امرا و رهبران و مسؤولان نیست؛ بلکه از شرایط منتظران مهدی موعود بوده و همه افراد را دربر می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: بر اساس آیه قرآن همه در خسران و زیان و فلاکت هستند؛ مگر کسانی که ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند که به قول قرآن عزیز محبوب دل‌ها می‌شوند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات