۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۹۹۶۶۷
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

موفقیت سیاسی و اقتصادی کشور نیازمند پشتوانه فرهنگی است

موفقیت سیاسی و اقتصادی کشور نیازمند پشتوانه فرهنگی است
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: کار سیاسی باید پشتوانه نظامی و اقتصادی داشته باشد و از سوی دیگر هر دوی آن‌ها نیز بدون کار فرهنگی بی‌ثمر خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در درس اخلاق حوزه علمیه استان، به تبیین رسالت طلاب و روحانیان در راستای تقویت جبهه ارزشی و انقلابی پرداخت.

وی با بیان اینکه ما باید در حد توان برای جبهه ارزشی و انقلابی کار کنیم، ادامه داد: در این راستا باید رسالت خود را جهانی دیده و در این زمینه از تمام ابزارها و روش‌های نوین بهره گیریم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به ارتباط مرحوم آیت‌الله سید مجتبی موسوی لاری با افراد خارج از کشور به‌وسیله نامه و مسلمان کردن آن‌ها از این طریق، بر لزوم الگوگیری از فعالیت‌های این عالم بزرگ درزمینهٔ تبلیغ بین‌الملل تأکید کرد.

وی با اشاره به نامه‌نگاری علامه امینی به عالم اهل سنت، اظهار کرد: فردی به نام دکتر محمد عبدالغنی حسن که شاعر برجسته عرب و از علمای مصر بودند بعد از این‌که آقای امینی، الغدیر را برای ایشان فرستادند شعری برای علامه سرود و فرستاد که از ایشان تقدیر کردند؛ آقای امینی نامه‌ای برایشان فرستادند که من از شما ممنونم که این شعر را برای من سروده و فرستادید؛ اما چرا اصل را گذاشتید و فرع را گرفتید، ای‌کاش شما غدیریه می‌سرودید و نام خود را میان غدیریه سراها مضبوط و ماندگار می‌کردید و دوستی خود را نسبت به امیرالمؤمنین (ع) نشان می‌دادید.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: می‌گویند این شاعر عرب دو ماه پاسخ نداد بعد از دو ماه نامه ایشان آمد که من به این علت پاسخ نامه شما را دیر دادم که در این دنیا یک دختر بیشتر ندارم و او نیز بیمار شده و اطبا از مداوا کردن او ناامید شده‌اند و دخترم در حال احتضار است؛ به این علت اصلاً حال شعر گفتن نداشتم؛ ولی چون شما امر کرده بودید با چشم گریان این غدیریه را سروده‌ام و برایتان فرستاده‌ام.

وی اضافه کرد: این نامه روز پنج‌شنبه به دست علامه رسیده بود، علامه امینی شب به حرم امیرالمؤمنین علی (ع) مشرف شدند، فردای آن روز نامه‌ای به فرزندشان حاج‌آقا رضا دادند و گفتند که این نامه را برای محمد عبدالغنی حسن پست کن، من دیشب که به حرم رفتم غدیریه این فرد را برای امیرالمؤمنین (ع) خواندم و فکر می‌کنم ان‌شاءالله شفای دختر را گرفتم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: نامه علامه ارسال شد و دو هفته بعد جواب محمد عبدالغنی حسن رسید که سبحان‌الله، همان شبی که شما می‌گویید در حرم غدیریه مرا خواندید، دخترم تب شدیدی کرد و بعد از آن بهبود یافت و الآن شکوفه خانه من است و این از معجزات مولا امیرالمؤمنین (ع) است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به ملزومات موفقیت تبلیغ در گستره جامعه، اظهار کرد: در این راستا نهضت روشنگری درواقع عملیات روانی را انجام می‌دهد؛ اما از سوی دیگر لازم است نهضت خدمات اجتماعی در عرصه اقتصادی فعال بوده و نهضت حضور میدانی هم حضور خیابانی داشته باشد تا این سه در کنار یکدیگر سبب تقویت جبهه ارزشی شوند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: بر این اساس کار سیاسی باید پشتوانه نظامی و اقتصادی داشته باشد و از سوی دیگر هر دوی آن‌ها نیز بدون کار فرهنگی بی‌ثمر خواهند بود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات