۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۵۹۹۷۶۶
امام جمعه بابلسر:

منبر و خطابه شریف ترین امور در جامعه اسلامی است

منبر و خطابه شریف ترین امور در جامعه اسلامی است
امام جمعه بابلسر از منبر و خطابه به عنوان شریف‌ترین و مهم‌ترین کار‌ها در جامعه دینی یاد کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در دیدار معاون تبلیغ و جمعی از مبلغان طرح هجرت استان مازندران با اشاره به اهمیت و جایگاه تبلیغ در دین مبین اسلام، گفت: خداوند متعال در قرآن از اهمیت جایگاه تبلیغ سخن گفته و همین امر در تبیین جایگاه تبلیغ کافی است.
 
وی با بیان این که در طول تاریخ اسلام و تشیع علمان بزرگی در عرصه تبلیغ دین تلاش کردند، افزود: همه این تلاش‌ها در طول تاریخ موجب حفظ و صیانت از دین شد.
 
حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که علما و فقهای دین در سنگر تبلیغ به رسالت خود عمل کردند، بیان داشت: امروز نیز علما همچنان به رسالت تبلیغی خود پایند هستند و همین نوع نگاه موجب حفظ و گسترش دین در طول تاریخ شده است.
 
امام جمعه بابلسر با بیان این که برای حفظ دین باید جانفشانی و از خودگذشتگی کرد، خاطرنشان کرد: وقتی یک روحانی مسافت‌های طولانی را در روستا‌ها و مناطق محروم و دورافتاده برای عمل به وظیفه تبلیغی خود طی می‌کند، این همان مجاهدت و از خودگذشتگی در راه دین است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور مبلغان دینی در روستا‌ها و مناطق محروم یک فرصت بسیار مغتنمی برای رشد دینی، فرهنگی و همچنین زمینه ساز آبادانی و توسعه آن منطقه می‌شود، تصریح کرد: حضور روحانیت در هر منطقه موجب توسعه یافتگی و آبادانی آن نقاط شده است.
 
حجت الاسلام قلی پور با بیان این که امروز رفع بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی ما در جامعه با دستان توانمند مبلغان دینی و روحانیت رفع خواهد شد، افزود: تریبون‌های تبلیغی یک ظرفیت و رسانه‌ای مطمئن و اثرگذار برای رفع بسیاری از مشکلات جامعه است.
 
امام جمعه بابلسر، از منبر و خطابه به عنوان یکی از شریف‌ترین و مهم‌ترین کار‌ها در جامعه دینی عنوان کرد و گفت: امروز روحانیت به عنوان پرچم دار دعوت جامعه به دیانت و ارزش‌های الهی، نقش بسیار مهمی در تحکیم و دفاع از باور‌ها و ارزش‌های دینی در جامعه عهده دار است.
 
حجت الاسلام قلی پور با بیان این که متأسفانه امروز به دلیل برخی بی توجهی‌ها شاهد بروز مشکلات و معضلات بسیار اجتماعی و فرهنگی در جامعه هستیم، بیان داشت: روحانیت می‌تواند با تبلیغ صحیح دین در جامعه توطئه دشمن در عرصه فرهنگی را خنثی کند./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات