۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۵۹۹۷۸۵
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تهران:

رجب، شعبان و رمضان فرصت مغتنمی برای خودسازی است

رجب، شعبان و رمضان فرصت مغتنمی برای خودسازی است
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تهران خودسازی را بالاترین وظیفه انسان دانست و گفت: سه ماه باعظمت رجب، شعبان و رمضان فرصت مغتنمی برای خودسازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی کرمی مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تهران، امروز در مسجد دانشگاه تهران، گفت: سه ماه باعظمت رجب، شعبان و رمضان فرصت مغتنمی برای خودسازی است.

وی افزود: اگر کسی می‌خواهد راه را پیدا کند و یا چشم و دل او به حقایق الهی باز شود و به کمال برسد می‌تواند از این فرصت ارزشمند نهایت استفاده و بهره را ببرد.

حجت الاسلام کرمی بابیان اینکه خداوند فرصت‌های فراوانی را برای سعادتمند شدن انسان‌ها قرار داده است، عنوان کرد: گاهی انسان می‌تواند از طریق یک فرصت ره صدساله را یک‌شبه طی کند و این سه ماه یکی از همان فرصت‌ها است.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تهران درباره اهمیت ایام اعتکاف، اظهار داشت: با عنایت الهی ما امروز شاهد فعالیت بسیاری از مساجد درزمینهٔ برگزاری مراسم نورانی اعتکاف هستیم به ویژه مسجد دانشگاه تهران از نخستین مساجدی است که درزمینهٔ برگزاری مراسم اعتکاف در فضای دانشگاه فعالیت دارد.

وی با استناد به سوره کهف، عنوان کرد: انسان در مقام خودسازی باید به‌جایی رسیده باشد که بتواند با چشم دل امور اخروی را ببیند و درک کند. طبق صریح روایات؛ چشم و گوش انسان کافر پوشیده از ذکر الهی است و نمی‌تواند حقایق الهیه را درک کند.

حجت الاسلام کرمی با استناد به روایتی مبنی بر اینکه خداوند اگر بخواهد به انسان خیر و نعمتی عطا کند به او دو چشم بینا می‌دهد، ابراز کرد: انسان مؤمن می‌تواند وعده‌های غیبی الهی را ببیند و این نشانه ایمان است.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تهران بابیان اینکه جهنم را خود جهنمیان انتخاب می‌کنند، ابراز داشت: راه صراط به انسان‌ها نشان داده‌شده و حجت الهی بر بشر تمام‌شده است و دوزخیان خود از روی غفلتشان جهنم را انتخاب می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اولیاءالله و انسان‌های معصوم از زشتی حرام دور هستند آنان با گوش و قلب خود زشتی گناه را درک می‌کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات