۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۵۹۹۷۹۷
مدیر حوزه علمیه نرجس مشهد:

حوزه علمیه در گام دوم انقلاب باید پیشرو باشد

حوزه علمیه در گام دوم انقلاب باید پیشرو باشد
شایسته خوی گفت: پایه های حرکت انقلابی در حوزه علمیه شکل گرفته است و در گام دوم انقلاب نیز حوزه علمیه باید علم را به دوش گرفته و حرکت را آغاز کند.

منور شایسته خوی، مدیر حوزه علمیه نرجس مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که در بیانه رهبر معظم انقلاب مهمترین اولویت های کشور در دهه پنجم انقلاب مشخص شده است، گفت: با توجه به این پیام رهبر معظم انقلاب باید مسیر پشت سر، موانع پشت سر، موانع پیش رو و مسیر پیش رو شناخته شود.

وی به رسالت حوزه علمیه در دهه پنجم انقلاب اشاره و بیان داشت: همان گونه که بنیانگذار انقلاب حوزه علمیه را مادر نظام بیان کردند و پایه های حرکت انقلابی در حوزه علمیه شکل گرفته است در گام دوم انقلاب نیز حوزه علمیه باید علم را به دوش گرفته و حرکت را آغاز کند.

شایسته خوی اظهار کرد:  بیانیه رهبری در خصوص گام دوم انقلاب باید به عنوان یک ماده درسی از نوع تحلیل محتوا در حوزه علمیه مورد استفاده قرار بگیرد تا تمام طلبه ها درگیری ذهنی در این خصوص داشته باشند چون گام دوم انقلاب، گام برداشتن برای تمدن نوین اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه نرجس مشهد با اشاره به 7 سرفصل در بیانیه رهبری، اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی محور همه سرفصل های مورد نظر آقا قرار دارد و اگر سبک زندگی منطبق با سبک زندگی ایرانی و اسلامی محقق نشود، 6 سرفصل دیگر در این بیانیه نیز محقق نخواهد شد.

وی به نقش طلاب در ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه اشاره کرد و افزود: وظیفه طلاب این است که روش صحیح زندگی را با تمسک به قرآن، عترت و سیره اهل بیت(ع) و علما استخراج کنند، زیرساخت ها را تعریف و به زبان روز بیان کنند چون برای مقابله با سبک زندگی غربی نمی توان از زبان قدیم استفاده کرد.

شایسته خوی با بیان این که آینده انقلاب در دست جوانان است، تصریح کرد: همان گونه که امام خمینی در دهه 50 گفتند سربازان من در گهواره ها هستند اکنون نیز رهبر معظم انقلاب به جوان ها تأکید داشته اند تا علم انقلاب را به دست گرفته و به دست حضرت مهدی(عج) برسانند.

مدیر حوزه علمیه نرجس مشهد ادامه داد: جوانان دارای انرژی و قدرت ریسک پذیری بالایی هستند و باید آن ها را باور داشت و به آن ها میدان داده و از پشت صحنه از آن ها حمایت و پشتیبانی کرد./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات