۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۵۹۹۸۶۱

دیدار رییس مرکز خدمات با اعضای بنیاد حامیان مکتب الصادق در مشهد

دیدار رییس مرکز خدمات با اعضای بنیاد حامیان مکتب الصادق در مشهد
جلسه بنیاد حامیان مکتب الصادق (ع) با حضور رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و اعضای بنیاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، جلسه بنیاد حامیان مکتب الصادق (ع) با حضور رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و اعضای بنیاد برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی در این جلسه خدمت‌رسانی به مردم را نشانه شخصیت و جایگاه رفیع انسان دانست و گفت: حوزه علمیه خراسان به برکت وجود مقدس امام علی بن موسی‌الرضا (ع) نقش ویژه‌ای در گسترش فرهنگ تشیع داشته است و این مسئله نشانه عنایت خداوند به طلاب خراسان است.

وی افزود: خدمت‌رسانی به مردم از نعمات خداوند است و این توفیق نصیب هر کسی نمی‌شود پس باید خداوند متعال را به خاطر این مسئله شاکر باشید.

رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به سابقه طولانی بنیاد حامیان مکتب الصادق (ع) در خدمت‌رسانی به طلاب گفت: بنیاد حامیان مکتب الصادق (ع) پنج سال است به طلاب و روحانیان استان خدمت‌رسانی می‌کند و خدمات ارزنده‌ای انجام داده که قابل تقدیر است.

وی افزود: باید تلاش کنیم در مقوله جذب ظرفیت‌ها علاوه بر نیازهای روزمره به سمت توسعه منابع پایدار برویم اما این به معنای ورود مرکز خدمات به کارهای اقتصادی نیست بلکه می‌توان از ظرفیت خیرین در این مسیر استفاده کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ربانی با اشاره به حدیث رسول اکرم (ص) «مَن أکرَمَ عالِماً فَقَد أکرَمَنی، ومَن أکرَمَنی فَقَد أکرَمَ اللّهَ» بیان کرد: رسول گرامی اسلام (ص) اکرام عالم دین را هم‌تراز اکرام خودشان و خداوند می‌داند و این حدیث ارزش و اهمیت خدمت به طلاب را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: سعادت ما در گروه علم و ایمان است و متولیان آن علمای عامل هستند.

رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: در تمام جنگ‌های 200 ساله اخیر ایران قسمتی از خاک کشورمان تصرف شد و فقط در جنگ تحمیلی 8 ساله بود که مرزهای ایران جابجا نشد و رمز این پیروزی ایمان مردم بود که در سایه علمای عامل محقق شد.

حجت‌الاسلام‌ حائری مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان خراسان رضوی در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت‌های بنیاد حامیان مکتب الصادق (ع) ارائه کرد و گفت: کارگروه‌های تخصصی در حوزه خیرین استان ایجاد شده است و کارگروه‌های معیشت، مسکن، درمان، خانواده و امور فرهنگی و تسهیلات در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در هر کارگروه، خیرین فعال در آن زمینه تخصصی به همراه معاون مرتبط مرکز خدمات، پیگیر امور محوله هستند./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات