۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۶۰۰۰۵۳
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

کمال علم، عمل به آن است

کمال علم، عمل به آن است
استاد حوزه علمیه گفت: انسان طبعا کمال طلب است و علم اندوزی بر او فریضه ای مقرر شده که کمال آن، عمل به علم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد حوزه علمیه و کارشناس دینی، ظهر امروز در جمع دانش پژوهان موسسه حوزوی تخصصی تبلیغ تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن تشریح حدیث اول از باب علم کتاب شریف کافی گفت: به فرموده نبی گرامی اسلام(ص) طلب و یادگیری علم فریضه و بر هر مسلمانی واجب است و باید آگاه باشیم که خداوند جست و جوگران علم را دوست دارد.

وی در ادامه افزود: علم و معرفت هم فضیلت ظاهری و هم فضیلت باطنی است و خداوند متعال از جهت اهمیت فضیلت علم آنرا با بالا ترین درجه اهمیت مطرح کرده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به ضروریات وصول به کمال خاطرنشان کرد: رسیدن به کمال مقصد و مقصود انسانی است و رسیدن به کمال ضرورتا فریضه سازی می خواهد که از سوی مربی باید برای متربی در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ابراز داشت: محبوبیت یکی از مصادیق و جلوه های کمال است، مربی زمانی متربی را دوست دارد که شاهد ترقی وی باشد و کسی که در مسیر علم تلاش می کنند محبوب خدا است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به مسأله مورد نظر روایت خاطرنشان کرد: مسأله مورد نظر روایت منفعت وی است، انسان همیشه به دنبال کسب منافع بوده است که از طرفی علم نوعی منفعت و انسان لابد از آن است که به آن مبادرت ورزد.

وی در پایان ضمن اشاره به کاربرد روایت گفت: این روایت به موجب علم آموزی است و در راستای آن می توان به دنبال تشخیص بهترین نوع علم برآمد و فضیلت و فریضت و منفعت و محبوبیت علم آموز را تشریح کرد./۸۱۱/پ203/ب1

ارسال نظرات