۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۶۰۰۰۶۰
استاد حوزه علمیه:

کمال معرفت، دین مداری است

کمال معرفت، دین مداری است
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: از بهترین مرتبه های دین این است که باید علم همراه با معرفت باشد و کمال معرفت دین مداری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد حوزه علمیه و کارشناس دینی، امشب در جمع دانش پژوهان موسسه حوزوی تخصصی تبلیغ تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: دین مراتب دارد و از بهترین مرتبه های دین این است که باید علم همراه با معرفت باشد و کمال معرفت دین مداری است.

در مقایسه طلب علم و طلب مال، علم مهمتر است

استاد حوزه علمیه ضمن مقایسه بین دو ضررت زندگی، طلب علم و طلب مال گفت: طلب علم از آن جهت که اهمیتش، تحصیلش و فایده غایی آن به مراتب از اهمیت ویژه ای برخوردار است، مهمتر است.

وی با اشاره به مراحل طلب خاطرنشان کرد: طلب سه مرحله دارد، خواستن، اقدام و رفع موانع و پرداخت هزینه از جمله مراحل آن است.

انسان متمول فاقد علم، به مقصد نمی رسد

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ابراز داشت: اگر انسانی مالی داشته باشد و فاقد علم باشد، آن مال وی را به زمین خواهد زد، اما خلاف آن اگر انسان مال نداشته اما ذو علم باشد وی را به مقصد خواهد رسانید.

وی در ادامه افزود: چون علم و معرفت مهمتر است، در روایت آمده است که برای علم و صاحب علم مقاماتی ذکر شده است و عالم دارای فضیلت است.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: انسان اهل حساب و کتاب است و حساب و کتاب انواعی دارد، اهل معادله است و مهمترین عنصری که معادلات انسان را بر هم می ریزد شیطان است و انسان را دچار اشتباه محاسباتی می کند، پادزهر این مقوله علم است./۸۱۱/پ203/ب1

ارسال نظرات