۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۰۰۱۵۶
معاون دادگستری خراسان جنوبی:

وقف در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است

وقف در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است
معاون فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره بر لزوم تبیین جایگاه وقف، گفت: وقف از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام یدالله وحدانی‌نیا، معاون فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی ظهر امروز در همایش وقف برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: باید ترویج فرهنگ وقف در حوزه آسیب‌های اجتماعی نهادینه شود.

وی، هدف از همایش را تبیین فرهنگ وقف و استفاده از ظرفیت وقف دانست و گفت: انسان نسبت به آسیب‌های اجتماعی مسؤول است.

معاون فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی از آسیب‌های اجتماعی برای پیشگیری نیازمند هزینه کرد و سرمایه گذاری دارد.

حجت الاسلام وحدانی نیا تصریح کرد: باید در جهت تبیین جایگاه وقف که نیات هدایت شود، تلاش صورت گیرد و با این اقدام شاهد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جهت بهره گیری از ظرفیت وقف خواهیم بود.

وی ادامه داد: وقف انفاقی عاری از منت و بدون آزار و اذیت است؛ در کشور اقشار و طبقات خاصی وجود دارند که اگر حمایت نشوند دچار آسیب خواهند شد.

معاون فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه با وقف از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: برخی از افرادی که جرمی را مرتکب شدند برای برگشت به درون جامعه نیاز به بازپروری دارند./9314/پ203/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات