۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۰۰۱۶۲
مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی:

وقف متناسب با نیازهای روز جامعه باشد

وقف متناسب با نیازهای روز جامعه باشد
حجت الاسلام بخشی پور گفت: باید وقف‌ها متناسب با نیازهای روز جامعه باشد تا بتوان در جهت کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی و محرومیت زدایی اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ظهر امروز در همایش وقف برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 360 نفر مُبلغ از محل اجرای موقوفات در بقاع متبرکه استان حضور یافتند.

وی با بیان اینکه مُبلغان در خیمه‌های معرفت مشاوره‌های خانواده را ارائه دادند، گفت: وقف صدقه جاریه و مصداق بارز باقیات الصالحات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: بیش از 90 درصد از موقوفات استان مربوط به عزاداری ائمه اطهار(ع) و اطعام است و به موضوع آسیب‌های اجتماعی توجه چندانی نشده است.

حجت الاسلام بخشی پور تصریح کرد: باید وقف‌ها متناسب با نیازهای روز جامعه باشد تا بتوان در جهت کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی و محرومیت زدایی اقدام کرد.

وی ادامه داد: باقیات الصالحات مصادق و موارد بسیار گسترده‌ای دارد و باقیات الصالحات یکی از اعمال صالحی است که در نزد خداوند متعال محفوظ می‌ماند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در حدیثی می‌فرمایند پس از مرگ انسان، جز از ناحیه سه عمل پاداشی به او نمی‌رسد؛ صدقه‌ای که در حال حیاتش جاری ساخته و پس از مرگش هم در جریان می‌یابد، سنت و روش هدایتی که بنیان گذاشته و پس از مرگ هم به آن عمل می‌شود و فرزند شایسته‌ای که برای او دعا می‌کند./9314/پ203/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات