۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۶۰۰۲۰۳
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

انس با مفاهیم دینی سبب رشد و تعالی علمی و معنوی طلاب می شود

انس با مفاهیم دینی سبب رشد و تعالی علمی و معنوی طلاب می شود
عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: انس طلاب با مفاهیم دینی و الهی سبب رشد و تعالی علمی و معنوی او در تمام سطوح زندگی طلبگی خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقرمحمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از طلاب مدارس علمیه شهرستان نکا بر ضرورت مراقب از خود در تمام سطوح تأکید کرد و گفت: مراقب سدی محکم در برابر آلودگی انسان به گناه است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از گناه به عنوان سمی تعبیر کرد که وارد بدن انسان می‌شود، افزود: باید با تغذیه صحیح معنوی این سمومات خطرناک را از بدن برون کنیم.
 
حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که طلاب به عنوان کسانی که وظیفه تغذیه فکری و معنوی جامعه را بر عهده دارند خود ابتدا باید از هر گونه انحراف دور باشند، خاطرنشان کرد: مأنوس شدن با کلام الهی و معارف اهل بیت (ع) می‌تواند از نفوذ آلودگی‌ها به انسان جلوگیری کند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود توبه و استغفار به درگاه خداوند متعال را یکی از مهم‌ترین راه‌های دور ماندن از آلودگی‌های دنیوی دانست و تصریح کرد: طلاب حوزه باید ارتباط معنوی خود را با معارف قرآنی، احادیث و روایات بیشتر تقویت کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلبه به عنوان سرباز حضرت ولی عصر (عج) لحظه‌ای نباید از مبانی دینی و معنوی دور باشد، خاطرنشان کرد: دور شدن طلبه از احکام ناب دینی موجب انحراف او در مسیر پیش روی خواهد شد.
 
حجت الاسلام لائینی در ادامه سخنان خود به در پیش بودن ماه رجب اشاره کرد و آن را فرصت ارزشمندی برای تعالی معنوی طلاب دانست و تصریح کرد: بزرگان دینی بر ضرورت انس معنوی طلاب در این ماه با عظمت بسیار تأکید کردند.
 
مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با اشاره به این که ماه رجب دروازه ورود به ماه میهمان خدا است، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان باید از فضیلت‌های ارزشمند این ماه با عظمت در جهت تعالی معنوی خود بیشتر بهره گیرند.
 
امام جمعه نکا با تأکید بر این که آثار معنوی در اعمال و رفتار طلاب بسیار اثرگذار خواهد بود، ادامه داد: به طور حتم انس طلبه با مفاهیم دینی و الهی موجب رشد و تعالی علمی و معنوی او در تمام سطوح زندگی طلبگی خواهد شد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات